Als een haar bovenin grijs is en bij de wortel bruin, betekent dit dan dat de haar zijn kleur terugkrijgt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik nog nooit gehoord.
Maar ik zou denken:ja.
De kleur bij de wortel is (meestal) de oorspronkelijke haarkleur.
Dat zie je ook als bijv. iemand zijn haar blond verft die donker is,dat zie je bij uitgroei donker haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook. Boven een bepaalde lengte word het ineens spierwit. Het witte eraf knippen helpt alleen tijdelijk. Het blijft steeds terugkomen.

Antwoorden (3)

Naarmate we verouderen beginnen de cellen in ons lichaam natuurlijk af te breken. Sommige wetenschappers hebben deze afbraak verklaard door het fenomeen te vergelijken met de resultaten die je verkrijgt wanneer je een duplicaat van een document maakt op een kopieermachine en dan weer een duplicaat van de kopie maakt en zo verder dit proces herhaalt met elk volgend duplicaat. Tenslotte begint de kopie te verminderen van kwaliteit en minder en minder scherp te zijn. Celvernieuwing is vergelijkbaar hiermee in de zin dat de cellen afbreken na zoveel vernieuwingen en stoppen met functioneren of minder goed functioneren.

Wanneer dit gebeurt met de melanocyten in de haarfollikel, begint het haar dat uit de follikel groeit zijn pigment te verliezen en wordt het lichter. Als de melanocyten allemaal samen stoppen met functioneren, dan wordt het haar volledig grijs. Er moet genoteerd worden dat de haarfollikels en zelfs de cellen in de follikels elk afzonderlijk werken. Dit verklaart waarom grijze haren typisch gevonden worden in individuele lokken. Zelfs wanneer grijze haren lijken een groepje te vormen, dan nog kunnen ze van elkaar gescheiden worden door honderden andere follikels.

Antwoord op je vraag is; Nee, hij krijgt zijn kleur niet terug. Het haarsprietje waar jij over spreekt is bovenin zijn pigment verloren, en onderaan dat haarsprietje is hij pigment aan het verliezen. (omdat het bovenste puntje het langst ''buiten'' is en tijdens zijn groei het meeste pigment is verloren.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee: het grijs worden begint aan het uiteinde van de haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neen, de eenmaal verloren haarkleur komt nooit meer terug.
Ook niet met allerlei wondermiddeltjes.