Mijn porien tussen mijn wenkbrauwen zijn verstopt, hoe krijg ik dit weg?

Ik heb sinds een paar weken last van verstopte porien, vooral tussen mijn wenkbrauwen. Je ziet een beetje een roodachtige vlek en de porien zijn wat grover. Ik heb al veel geprobeerd, scrubben, reinigsgel, creme, niks helpt. Iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen? Ik stoor me er ontzettend aan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Stomen is inderdaad een optie!

Ik kan alleen niet uit je bericht halen hoelang je de verschillende producten hebt geprobeerd die je opsomde. Het is namelijk zo dat het een behandeling is die het niet binnen een paar weken verhelpt. Dit is een langzaam proces. Wellicht is het gewoon een optie een prettig product te kiezen en dat een tijdje vol te houden. Je zegt nu in een korte tijd ('Ik heb sinds een paar weken last van verstopte porien....') al veel verschillende producten te hebben geprobeerd. In een paar weken tijd red je het niet.

Start met het reinigen van de huid zowel 's ochtends als 's avonds. Vooral op de T-zone (voorhoofd, neus, kin) waar de huid het meeste vet vast houdt. Dit reinigen is dus van groot belang. Zorg er ook voor dat je de huid regelmatig scrubt, hooguit twee keer per week, waardoor je de dodenhuidcellen verwijdert (die dus ook de verstopping niet meer kunnen veroorzaken). Eindig met een goede hydraterende dagcrème/ moisturiser. Zorg er voor dat deze niet vettig is, want anders schiet het natuurlijk niet op, je wilt de huid namelijk vetvrij hebben.

Ook een extra optie zou kunnen zijn, maar dat is eigenlijk ook al genoemd, is het regelmatig gebruik maken van een gezichtsmasker. Deze reinigt en voedt de huid goed, waardoor de conditie van de huid verbeterd wordt!

Ontzettend veel succes en één ding moet je niet vergeten, heb geduld, dat zal het resultaat bevorderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zelf zou ik het nog eens proberen tussen twee tissues de poriën uit te knijpen.
maar na alles wat je al geprobeerd hebt is het misschien wel handig naar een schoonheidsspecialiste te gaan. zij geven deskundig advies om met het probleem aan de gang te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet uitknijpen, zo maak je de kans op infecties/ontstekingen alleen maar groter.
Wat ik doe en dat helpt erg Goed. 1) een stoombad voor je gezicht van kamille thee 2) water koken hier een paar gekneusde munt blader aan toevoegen een een stoombad nemen 3) muntbladeren drogen dit vermalen een papje van maken en als masker op brengen ongeveer 30 a 45 min laten zitten en er afwassen. Test 3 wel eerst even op je hand sommige mensen zijn voor munt overgevoelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al geprobeert om te stomen? Eerst 10 minuten boven heet water stomen en daarna een masker voor de onzuivere huid. Werkt bij mij prima.