kan je 10 jaar oude shampoo nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zo duur is shampoo niet, koop gewoon een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka, ik zou het gewoon geven als een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als schoonmaakmiddel (dus als een soort allesreiniger).
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag of je het nog kunt gebruiken, mitsj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neeeee!!! dat moet je niet doen! dat gaat antiek worden! dan kan je er ook nog mee pronken of aan een verzamelaar kwijt , in de orginele staat houden!

Het beste antwoord

Je kunt de oude shampoo nog gebruiken om b.v. vette kragen van overhemden in te smeren voordat ze de wasmachine in gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, zou ik niet doen. Shampoo is ca. 2 jaar houdbaar. De werking is minder en de geur veranderd ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach dat zetten ze er ook op om te verkopen. Je eet het toch niet, hooguit wordt de kwaliteit ietsje minder. Het kan nooit 2 jaar houdbaar zijn, het moet tenminste houdbaar tot zijn... tot die tijd is alles gegarandeerd.
De meeste verzorgingsproducten hebben op de verpakking een symbool zoals onderstaande afbeelding. Dat symbool geeft aan hoeveel maanden het product na openen houdbaar is. Als de fles shampoo nog nooit open geweest is, zou hij in theorie nog bruikbaar zijn. Wel zul je de fles even moeten omschudden.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Dus daar staat dat symbool voor. Weer wat geleerd vandaag! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik dacht dat dat 12 meter betekende :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow!!! Ik wist eerst niet eens waar dat voor stond!
Als de shampoo is gaan stinken, er brokjes inzitten of de vloeistof intussen vast is geworden, zou ik het niet doen. Als de shampoo er normaal uitziet, normaal ruikt en normaal aanvoelt, kan het vast geen kwaad. Misschien wast het wat minder goed, maar schadelijk zal het niet zijn.