Hoe krijg ik weer gezonde nagels..? (check foto!)

Sinds een tijdje zijn mijn teennagels verandert, ze zijn heel bobbelig en hebben witte vlekjes.. Ik verzorg ze goed en eet gezond hoe kan het dan het niet over gaat..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (4)

Dit kan kalknagel of schimmelnagel zijn. Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, die kan je pillen ervoor geven dat het langzaam weg gaat.
Ritsuka
12 jaar geleden
Het lijkt er op dat je last hebt van kalknagels. er zijn vele producten om dit weg te laten gaan. zowel via je dokter als bij de drogist.

Helaas weet ik de naam niet meer maar had destijds zelf ook kalknagels en heb toen bij de DA spul gehaald. dit zat in een blauwe verpakking. je kunt het altijd proberen. maar als je er zsm van af wilt kun je het beste naar de dokter gaan. die kan je met zekerheid vertellen of het inderdaad om kalknagels gaat en je ook direct gepaste medicatie meegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalknagel is een schimmelinfectie ne als zwemmers eczeem. Maar dan over je nagel. De huisarts zal je daktarin voorschrijven in een vorm van een soort van nagellak. Dit smeer je er dan dagelijks op. Het kan wel een half jaar of langer duren eer het over is. Ook als het over lijkt nog even door smeren.
Gelijk de schoenen en sloffen in poederen met daktarin poeder. Voorlopig even geen nagellak op doen en dagelijks schonen sokken aan.
Als het over is kan je het goed bij houden bv tea tree olie. Maar mensen met een kalknagel blijven er vaak gevoelig voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms wordt zo een kuur in pil vorm gegeven (als de kalknagel heel hardnekkig is), het is troep maar het enige dat helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de zomer heb ik altijd nagellak op mijn teennagels. Toen ik dat deze winter eraf haalde had ik ook witte vlekken op mijn nagels. Ik heb het eraf gehaald en na 2/3 maanden waren de vlekken weg. Bij mij komt het dus door alle nagellak..