Hallo, ik ga lekker zonnen in de zomer en ik vroeg me af of ik mijn huid na de zomer iets minder bruin kan laten houden ipv erg wit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Af en toe zonnebanken, dure hobby als je er thuis geen hebt, en wat maakt het eigenlijk uit, bijna iedereen wordt in de winter aardig wit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een smeerbare zelfbruiner gebruiken of een 'tanshower' waarmee je een bruinkleurtje op kunt spuiten. Ook helpt het om tijdens en na de zomer je huid af en toe goed te scrubben en elke dag goed in te smeren, zo blijf je langer bruin na de zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zonnebank 1x in de 3 weken zodat ik een gezond kleurtje heb voor de winter. Laat je goed informeren bij een goede zonnestudio. Hier in het westen hebben wij suncare zitten en 1x in de zoveel tijd heb zij een verdubbelactie. Bijvoorbeeld betaal 50 euro en ontvang 100 euro! Als je goed op de acties let dan hoeft zonnebanken niet altijd te duur te zijn. Ik zou zeggen vergelijk de zonnebankstudio's goed met elkaar.

Vindt je dit teveel gedoe dan kun je een crèmetje nemen met een tint. Bijvoorbeeld clinic heeft een goede creme. Hiervan hoef je maar heel weinig te smeren en dan heb je al weer een gezonde toet:-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende methodes die voor een gekleurde huid zorgen:

Regelmatig onder de zonnebank: Nadeel is dat dit niet alleen zorgt voor een kleurtje, maar ook de huidveroudering versnelt. Vooral na je 30e ga je dit goed zien, dus wees niet overmoedig als je nog jong bent.

Zelfbruinende lotions: Er zijn goede en slechte varianten te koop. Je moet deze echt heel gelijkmatig verdelen, om vlekken te voorkomen. Tevens moet je na gebruik je handen wassen, anders worden ze oranje. Ik kleur zelf wel makkelijk, maar in het dieptepunt van de winter gebruik ik wel eens de lichte variant van de Dove zelfbruinende lotion. Die is subtiel van kleur, makkelijk smeerbaar en niet te duur.

Tanning sprays: Er zijn salons die je in 10 minuten van een gebronsd kleurtje voorzien. Nadeel is dat je je huid goed moet scrubben en dat je na een week vlekken krijgt.

Pigment stimulerende pillen: Nadeel is dat je niet precies weet wat je binnenkrijgt. Bovendien hoor ik verhalen over tegenvallende resultaten, zoals oranje huid en oranje handpalmen.

Kortom: Het ideale middel dat je van een subtiel tintje kan voorzien bestaat helaas niet. Er zijn wel genoeg middelen waar je bruin van wordt, maar die hebben allemaal nadelen.

Wat jij kunt doen is voordat je van de zomer lekker gaan zonnen je huid goed te verzorgen. Dat wil zeggen: weken van te voren regelmatig scrubben onder de douche, zodat je zo min mogelijk dode huidcellen hebt. Deze dode huidcellen zorgen namelijk voor eerdere vervelling. Na het scrubben lekker insmeren met een hydraterende lotion. Zodra je het kleurtje hebt opgebouwd dit door blijven voeren. Ga desnoods eenmaal per maand onder de zonnebank, maar niet vaker. Als je je gebruinde huidje goed verzorgd, blijft het kleurtje langer zitten.

Fijne zomer!

Toegevoegd na 53 minuten:
Wist je trouwens dat iedereen een eigen kleurtype is? Door een kleurenanalyse te laten doen (dit is echt niet alleen voor meiden, want mannen uit het zakenleven die goed voor de dag willen komen doen het bijvoorbeeld ook), weet jij welke kleuren voor jou geschikt zijn om te dragen. Sommige kleuren maken jou bijvoorbeeld erg bleek, terwijl andere kleuren jouw huid een gezonde tint geven. http://www.kleurenanalyse.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Bedenk je trouwens dat een bleke huid stijlvoller is dan een diepgebruinde huid. Ik weet dat sommige mensen die bestrijden, maar persoonlijk zie ik liever een verzorgde bleke, dan een gebruinde "Ken".
Er zijn zelf bruinende cremes id handel.