Ik zoek een goede scheerapparaat voor een gevoelige huid. Weet iemand welke ik moet nemend?

Ik heb nu na het scheren rode plekken/striemen rond mijn hals Het gaat wel weg na een dag maar het voelt ook branderig aan ook als ik er later nivea op doe. Ik scheer elektrisch omdat ik motorisch gezien niet overweg kan met scheermesjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het last hebben van rode plekken/ striemen en een branderig gevoel heeft niet alleen te maken met het scheerapparaat. Natuurlijk speelt een scheerapparaat wel een rol.

Tijdens het scheren beschadig je als het ware de huid en deze moet zich kunnen herstellen. Maak hierbij dus gebruik van een goede aftershave. Dit is van groot belang, want deze verbetert de structuur van de huid, kalmeert hem en herstelt hem.
Er bestaan verschillende soorten aftershaves, ons advies gaat uit naar crèmes, deze voeden en laten de huid beter hydrateren, waardoor de huid zich optimaal kan herstellen en de conditie goed blijft. Er zijn namelijk ook aftershaves met alcohol, deze kun je beter niet gebruiken, omdat deze de huid juist laten uitdrogen, waardoor de huid zich niet goed kan herstellen en dus rood uit kan slaan.

Je hebt ook speciale aftershave crèmes, speciaal voor de gevoelige huid, wellicht een aanrader.

Ook nog een tip is het nemen van een douche voordat je gaat scheren. Hierdoor worden de haren iets wat verzacht, zodat het scheren soepeler verloopt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

BRAUN PULSONIC 790CC

Na twee weken met de Braun, geen irritatie meer en zeer weinig ingegroeide haren.
fremar
12 jaar geleden
persoonlijk heb ik het fijnste resultaat met philips 3 koppen (hq8000)voorheen gillette nat soms rode huid in de nek plooien daarvoor braun met nog slechter resultaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Philips nat en droog scheren, kan ook met gel! Super, minder irritatie. Ik heb hetzelfde, die wel de finishing met handmesjes van wilkinson met scheergel! Top resultaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logisch dat je zoekt naar een goed scheerapparaat voor de gevoelige huid! De 7000 serie van Philips is speciaal gemaakt voor de gevoelige huid. Neem eens een kijkje op de website hieronder.