Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit medicijn? (beschrijving)

Ik ben heel bleek, maar dan ook echt heel erg.
In de zomer kan ik misschien net een beetje bruin worden maar meer ook niet.
Maar door dat ik heel bleek ben lijk ik heel zwak en moe enzo en toen zei mijn moeder dat er een medicijn of gewoon van die pillen waar iets in zit waar je een meer oranje/bruinere huid van krijgt. Ook vertelde ze me iets met wortels.
Klopt dit, en heeft iemand er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens mij bedoeld ze dit;
Zongebruind is in, maar te veel zon is niet goed, met Zonnebruin wordt u bruin van binnenuit

Wie wil er nou niet een zomerse bruine teint? Zonnebruin® bevat carotenoïden en andere natuurlijke antioxidanten, die de huid beschermen en tegelijkertijd het bruiningsproces bevorderen. Het resultaat: een gebronsde teint en een gezonde huid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moeder bedoelt waarschijnlijk Bèta-caroteen, dat is een veelvoorkomende vitamine die nuttig is voor het lichaam en zit inderdaad o.a. in wortelen.
Bèta-caroteen wordt ook wel pro-vitamine A genoemd en wordt in het lichaam omgezet in vitamine A. Beta-caroteen is een anti-oxidant die het lichaam beschermt tegen vrije radicalen; dit zijn stoffen die schade aanbrengen aan de cellen.
Het komt verder voor in volgende groenten- en fruitsoorten:
Mango
Mandarijnen
Spinazie
Veldsla
Andijvie
Groene selder
Broccoli
Beta-caroteen kan helpen bij het bruiningsproces van de huid. Zonnekloppers nemen dan ook vaak capsules in met beta-caroteen om sneller bruin te worden. Dit is geen UV-werend product en kan dus geen zonnecrème vervangen, maar het ondersteunt de huid. Inname van deze capsules wordt aangeraden vanaf 2 weken voor de zonnevakantie tot het einde ervan. Gebruik wordt afgeraden voor zwangere vrouwen en rokers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker