Hoe kun je effectief ontharen?

Een vriendin en ik hadden het er in de pauze over. We zijn het er over eens dat het zo goed als onmogelijk is om de bikinilijn langere tijd haarvrij te houden. Harsen werkt niet, bij scheren groeit het na een dag al terug en een epilady en ontharingscreme werkt ook niet.
Heeft iemand een wel werkwnd alternatief? Laseren is wel een beetje radicaal en duur. Of anders tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Harsen werkt, als het goed gebeurt, prima.
Laseren werkt -op lange termijn- beter, maar is duur, electrisch ontharen is vergelijkbaar.
Elke dag bij het douchen even scheren werkt vrij goed.
Chemotherapie werkt ook goed, maar is geen aanrader...
Veel meer opties heb je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha chemotherapie inderdaad. Of naar cafe het Hemeltje gaan in Volendam met oud en nieuw, dat werkt ook goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje grof, maar wel leuk jOve.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry... mijn gevoel voor humor laat me even in de steek hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is provoceren leuker dan proberen leuk te zijn voor iedereen

Andere antwoorden (1)

Een effectieve maar zeer tijdrovende methode is om een pincet te gebruiken en haartje per haartje te verwijderen. Voorwaarde is dan wel dat de haartjes lang genoeg zijn om ze met het pincet te kunnen uittrekken. En je moet bereid zijn er je tijd voor te nemen.
Een andere optie zou kunnen zijn om een apparaatje voor thuisgebruik (gebaseerd op IPL) aan te schaffen. Je vindt er al vanaf ongeveer €150. Dit is goedkoper dan laten laseren in een schoonheidssalon, maar of het echt effectief is blijft de vraag (zie artikel in bron).