Wanneer kun je het best beginnen met anti-age verzorgings?

pas na je 30e, of rond je 20 ook al heb je geen of weinig verouderings tekens, en heeft niet voor effecten??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter je geld uitgeven aan nuttige zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat je huid echt al gaat 'verouderen' vanaf je 25e.
Ik weet niet of dat echt klopt.
Maar het is altijd goed je huid te verzorgen dus doe het gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond je tachtigste lijkt me prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meteen vanaf de geboorte mee beginnen! ;-)

Antwoorden (5)

Ik geloof niet dat er echt een leeftijd voor is. Kijk eens even bij uitzending gemist naar een aflevering van Jetske van den Elsen. In haar programma 'Van den Elsen wacht op antwoord' ging het een aantal weken geleden (weet niet meer precies de datum) over anti-aging crèmes. Grofweg de conclusie was: anti-aging crèmes hebben niet zoveel invloed, belangrijker is een crème met zonnefactor (SPF) te gebruiken en niet teveel in de zon te komen. Vitamine A helpt wel, alleen is dit alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Niet teveel in de zon te komen" schreef ik net. Ik bedoel daarmee 'niet teveel te zonnen', dus niet gaan bakken in de zon. Gewoon zonlicht heeft een mens wel nodig voor het aanmaken van vitamine D.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is de link van Uitzending Gemist naar de uitzending van Van den Elsen wacht op antwoord: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1232542
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
erg interessante link!+
De beste anti-rimpel is nog altijd ascorbinezuur, één van de 12 soorten vit.C - maar déze trekt bindweefsel aan (Linus Pauling, chemicus, 2 Nobelprijzen).
Uitgeprobeerd en ik kan het weten want ikzelf wordt op m'n 66e nog steeds als een heel mooie blonde vrouw gehouden maar ik ben toch echt een kerel hoor!
Ikzelf gebruik het spul als zoutvervanger en is te koop bij je eigen apotheek, zowel in pilvorm als poedervorm; de reden hiervan is dat enkele antibiotica zoals doxicycline onwerkzaam wordt in deze combinatie en dan slaat de kassa van jouw apotheek alarm met een loeitoon!
Overigens wijs ik je er nog wel op dat ascorbinezuur zelfs een medisch verplichte voedingsaanvulling is bij gebruik van de 2e- of 3e generatie antibabypil, Marvelon 2e en Yasmin als 3e generatie. Vooral deze laatste veroorzaakt veel bijwerkingen bij jonge meisjes en is dagelijks aanvullen met 250mg ascorbinezuur niet voor niets een medische verplichting.
(Bron: L.Mervyn in Vit.C, een boek voor huisdokters)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je crème bedoelt : vergeet het maar. Het is al lang aangetoond door objectieve onderzoeken dat een antirimpelcrème geen effect heeft. De rimpels ontstaan immers in de onderste huidlagen, terwijl een zalf enkel de bovenste huidlagen bereikt. dus vergeet maar dat ze "diep in je huid dringt". Test Aankoop waarschuwde enkele jaren terug zelfs voor het gebruik van nachtcrème. Deze laat niet toe dat je huid 's nachts ademt, waardoor je juist méér rimpels krijgt ipv minder.
Wat wel effect kan hebben is :
- gezond en zuiver eten om je teint zuiver te houden
- gezichtsoefeningen, als je niet overdrijft
- diepe ontspanning
- niet zonnen, zeker geen zonnebank (ook niet af en toe)
Daar kan je allemaal nu al mee beginnen, hoe vroeger hoe beter eigenlijk.
Voor de rest hangt veel samen met aanleg. Kijk naar de andere familieleden hoe zij verouderen, en je zal weten waar je risico loopt op rimpels (of juist niet).
Tegenwoordig kan je je rimpels trouwens makkelijk laten "fillen" als het te erg is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje vochtinbrengende crème of juist een vettende (afhankelijk van je huid) is prima, maar dan kun je net zo goed het goedkoopste huismerk kiezen.
Als je de reclames van die anti-verouderingssmeersels bekijkt, zie je ook altijd wel ergens dat die 63% gebruikers die een geweldig effect vaststelde, een groep betreft van 35 mensen die effecten op de toplaag van de huis melden - precies hetzelfde dat je bereikt met het smeren van Nivea, glycerine, huismerkspul, noem maar op.
liveisgreat
12 jaar geleden
pas op : er zijn zelfs merken die beweren dat 99% een effect vastgesteld heeft. Ik vraag me af of dit überhaupt wettelijk is toegestaan om zoiets te beweren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel. Wat je ook op je vel smeert, effect heeft het wel. Als je de vraag maar goed formuleert, krijg je de resultaten die je wilt: '85% ervoer een zacht gevoel/een stralender teint/etc'. Subjectief dus, en hoe lang dat effect duurde staat er niet bij. Dus komen ze weg met zulke 'wetenschappelijke tests'.
kijk om je heen "dames "van 60 die hun hele leven hebben gesmeerd, vind je dat mooi. Elske zei het al, kost heel veel geld en is weggegooid geld.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het huidverouderingsproces kan je (spijtig genoeg) niet tegengaan. Vaak haalt men de antioxidanten-theorie boven om je te overtuigen dat je door verzorgingscrèmes te smeren 'eeuwig' jong kan blijven.
De meeste cosmetische crèmes bevatten inderdaad antioxidanten. In eerste instantie dienen deze om de crèmes langer te kunnen bewaren. In tweede instantie is de cosmetica-industrie handig op de ‘antioxidantentrein’ mee gesprongen. Want welke vrouw wil nu niet van die rimpels af geraken? Verkooppraatjes dat ze het celvernieuwingsproces bevorderen, de productie van collageen en elastine stimuleren dienen met de nodige voorzichtigheid gehanteerd te worden.
Of je nu op je 20ste, 30ste of later begint: uiteindelijk kan je het huidverouderingsproces niet tegengaan. Je zal afhankelijk van wanneer je dergelijke producten aankoopt alleen wat meer of minder geld kwijt zijn.