Hoe voorkom je extra puistjes tijdens het dragen van een bril?

Ik krijg altijd een extra vette huid onder de rand van m'n zonnebril. Nu moet ik binnenkort een 'normale' bril en ben dus bang dat ik dan veel puistjes krijg. Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (2)

misschien zit de rand van je zonnebril teveel tegen je huid, neem dus een niet te zware bril, en laat je goed voorlichten door de opticien, misschien heeft die het probleem vaker meegemaakt
12 jaar geleden
Om acne, mee-eters en puistjes te voorkomen is het enige wat je kunt doen het goed reinigen van de huid. Als je weet dat je door een bril te dragen een vettere huid krijgt op de steun plekken van de bril, is het dus noodzakelijk juist op die plekken de huid goed te reinigen.

Dit reinigen zorgt ervoor dat onzuiverheden en dodenhuidcellen verwijdert worden en dus de poriën vrij kunnen ademen. Dit is ontzettend belangrijk, want als een poriën verstopt raakt en gaat ontsteken, ontstaat er een puistje. Dit kan natuurlijk gaan irriteren en dan moeten we niet hebben. Zorg er dus voor dat de huid goed schoon is en bescherm deze na het reinigen met een goede moisturiser (dagcrème)!

Bij mannen is het al helemaal cruciaal om de huid goed te reinigen. Dit omdat de mannenhuid over het algemeen meer talg aan maakt. Deze talg kan zich gaan ophopen in de porie (mee-eter), als deze vervolgens gaat ontsteken krijg je het puistje! Dus reinigen, reinigen, reinigen!!!

Ga op zoek naar de verzorgingsproducten die het beste bij je passen, zo zal je de puistjes kunnen voorkomen.