permanente haarverf spoelt bij mij binnen een week eruit, hoe kan dit?

Ik heb 10 dagen terug mijn haar zwart met een blauwe gloed laten verven bij de kapper. Nu zitten er alweer bruine plukken doorheen! Het is geen pikzwart meer terwijl het wel haarverf was en geen spoeling. Daarvoor had ik het al een keer zelf gedaan met haarverf van garnier, dit was ook blauwzwart en toen was het ook al na een week of 2 eruit gespoeld. Ik ben terug gegaan naar de kapper en ze gaan dit voor mij dinsdag overdoen. Ze hadden hier ook niet bepaald een verklaring voor. Ik ben bang dat het dalijk weer binnen een week eruit gaat, weet iemand hoe dit kan? Mijn haren waren zelf bruin. Ik vind dit heel vervelend omdat ik nu veel geld uitgeef voor gekleurd haar wat er snel weer uit gaat. Hopelijk weet iemand hier een verklaring voor. Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel heel dik haar want bij de kapper hadden ze 2 extra pakken nodig, ook heb ik erg droog haar. Is het dan misschien beter als ik het met een soort henna verf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henna kan.. Maar let wel dat dit er niet meer uit gaat en je er ook niks anders overheen kan doen. Wil je dan ooit weer bruin moet je het uit laten groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug naar de kapper en het probleem uitleggen. Daar weten ze vast een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zeker terug naar je kapper gaan en hun in de gelegenheid stellen een oplossing te vinden.
Ik heb ook niet echt goede ervaringen met dure verfbehandelingen bij de kapper. Laatst met van die folies verschillende kleuren koper/karamel/rode highlights in mijn bruine haar laten maken bij een dure kapper. Hier was na 2 weken echt niets meer van te zien terwijl de hele knip- en verfbeurt bijna 100 euro had gekost. Ze hebben toen wel opnieuw kleuring aangebracht maar dat was ook na 14 dagen weer verdwenen op enkele uitgebleekte plukjes na. Ik verf het nu weer lekker zelf evt. met hulp van vriendin. Stuk goedkoper en gezellig.

Antwoorden (2)

misschien ligt het aan je haar zelf, dat er voor jouw haarsoort andere verf nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook aan je shampoo liggen, als je 2 in 1 shampoo gebruikt, pakt de verf daar niet op.
Ook kan het zijn dat je haar te poreus is, de schubben van je haar worden tijdens het verven geopend om de verf erin te doen, daarna volgt het proces van het sluiten van de schubben, bij poreus haar sluiten de schubben niet goed meer, waardoor de verf niet goed ingesloten zit en dus snel verdwijnt.