Hoe kun je je het best scheren zonder bultjes te krijgen daarna (zie omschrijving wat ik al geprobeerd heb)?

Ik scheer nooit droog, sommige mensen zeggen dat je je op voorhand moet scrubben ( helpt ook niet echt). Bultjes komen over het algemeen wel van ingegroeide haartjes. Scheerschuim heb ik ook al geprobeerd maar ben een beetje ten einde raad. Weet ook dat je altijd nieuwe mesjes moet gebruiken en het liefst met de haarrichting mee scheert enzo. Soms zie ik het bij vrouwen dat de schaamstreek heel mooi geschoren is en dat is bij mij altijd maar van korte duur.. En bestaat er een soort vrouwen aftershave? Ben echt ten einde raad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik vraag mij af hoe jij dit bij andere vrouwen ziet. Ik zie namelijk zo goed als nooit de schaamstreek van een andere vrouw, hooguit eens als ik in de sauna ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien via xxx filmpjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je zelf zeg sauna/ vriendinnen / kleedkamer sportclub enzo. Jammer dat je dat af moet vragen, net of ik raar ben ofzo. Ik kijk heus niet op die manier naar vrouwen ofzo. Je kunt ook proberen een normale reactie te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En oja: natuurlijk heel veel xxx filmpjes, kijk ik namelijk dagelijks
Ritsuka
12 jaar geleden
Mijn reactie was niet raar bedoeld hoor, excuses als het zo overkwam.
Ik ben zelf niet bekend met dit problerm, ik scheer de schaamstreek niet, ik hou de haartjes daar kort getrimd en scheer alleen langs bikinilijn.
Dat doe ik altijd onder de douch, speciaal mesje met een soort zeepblokje eromheen. Draag je na het scheren een broek en/of onderbroek die strak zit? Dat kan namelijk irriteren en ook bultjes veroorzaken.

Antwoorden (6)

Haal een nieuw scheermesje eerst even met het scherp mee over je handpalm om eventuele bramen te verwijderen. En probeer eens scheerolie. Die ontvet je huid veel minder. Ook after shave op alcoholbasis ontvet nogal. Je kunt beter een balsem gebruiken maar ook andere huidverzorgingsproducten die jij prettig vindt komen in aanmerking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je hebt geschoren moet je je daarna insmeren met sudocreme. Dat zalfje tegen schrale babybilletjes ;) Werkt echt hééééél erg goed tegen bultjes na het scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt! Mijn vriend is hier ook helemaal fan van!
PFB Vanish helpt heel goed bij bultjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was heel benieuwd naar de antwoorden die op deze vraag gegeven zijn, want ik heb namelijk last van hetzelfde probleem als jij. op welke manier ik het ook scheer (echt, ik heb álle tips geprobeerd), ik krijg rode bultjes en het gaat heel erg jeuken. afgelopen zomervakantie was ik er zo klaar mee, dat ik me beneden heb laten waxen; een brazilian wax. duurde eventjes voordat ik de stap durfde te zetten maar ik ben erachter gekomen dat dit de enige manier is om het (zo goed als) helemaal glad te krijgen.. veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou kunnen proberen het te epileren als je heel veel tijd hebt. met een epileerapparaat doet het veel pijn, tenzij je misschien zo'n hele dure hebt, maar met een pincet valt het mee. maar zoals ik al zei heb je daar echt heel veel tijd voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat scheren zorg dan voor een scherp mesje en trek je huid strak zodat je alle haartjes goed kan wegscheren. Daarna kun je voor een paar dagen talkpoeder gebruiken om de jeuk tegen te gaan. De haartjes komen binnen 2 dgn alweer terug dus als je voor een duurzamere oplossing wilt gaan dan zou ik de waxstrips van veet proberen. Het is even wennen en in het begin doet het even zeer maar de pijn is zo weer weg en daarna kan je ongeveer 3 weken genieten van een gladde bikinilijn:-) Succes!