Wie kent het product Viviscal tegen haaruitval? Werkt het?

Ik wil graag weten of Viviscal tegen haaruitval werkt. Heb je het zelf gebruikt? Wat zijn je ervaringen? Hier kun je meer lezen over het product: http://www.viviscal.nl

In het kort: Viviscal is een haargroeimiddel dat de haargroei stimuleert, waardoor nieuwe haren doorkomen die sterk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Volgens de consumentenbond is het een teleurstellend en vooral duur product:

"De onderzoeken die de fabrikant van Viviscal stuurt als bewijs voor de claims, zijn gedateerd en vooral gedaan bij mannen, die leden aan haaruitval veroorzaakt door een haarziekte. En dat terwijl Viviscal zich vooral richt op haarverlies bij vrouwen in bepaalde levensfases, zoals bij zwangerschap of de overgang.

Wij legden de onderzoeken voor aan een onafhankelijke deskundige: dermatoloog en psycholoog Ids Boersma van de Intermedica Kliniek in Geldermalsen. ZIjn oordeel: 'Viviscal is rijk aan proteïnen en vitamine C, waardoor het zeker een toegevoegde waarde kan hebben bij haaruitval door bijvoorbeeld zwangerschap of stress. Maar de meeste mannen en vrouwen met aanhoudend haaruitval dat leidt tot blijvend haarverlies, lijden aan alopecia androgenetica. Er zijn geen bewijzen dat Viviscal deze vorm van kaalheid stopt.'

Wie het voedingssupplement eens wil proberen, moet flink in de buidel tasten. Een complete behandeling van 6 maanden met de tabletten en de haarverzorgingsproducten kost zo'n €660."

http://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/gezondheid/medicijnen/575691/Viviscal/Wat-is-viviscal

Daar komt nog bij, dat ik vind dat de website een hoog TellSell-gehalte heeft. Je moet altijd een beetje oppassen als er zoveel tevreden klanten en deskundigen een middel zo enthousiast aanbevelen. Bekijk zelf de aanbeveling van "Nigel Hunt", en je ziet dat hij eigenlijk niets zegt. Behalve dat haaruitval psychische gevolgen kan hebben en andersom. Deze man is gespecialiseerd in oorlogstrauma's, en ik vraag me werkelijk af, wat hij te zoeken heeft op zo'n commerciele site. Misschien heeft hij er 20.000 Euro voor gekregen voor een nieuwe keuken, maar de kans is ook groot dat hij helemaal niet weet dat hij wordt geciteerd op de site.

Als je per se met Viviscal in zee wilt gaan, zou ik er in iedere geval nog eens heel goed over nadenken, en vooral de site volledig en heel goed bestuderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info! Uitgebreid geantwoord!!
Er is één middel dat (beperkt en alleen zolang je het gebruikt) helpt tegen haaruitval, en dat is Minoxidil ( http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Minoxidil_lotion.aspx?mId=10704&rId=1378 ).
Viviscal bevalt geen Minoxidil, dus werkt het niet.
Als je Minoxidil gebruikt, krijg je een soort babyhaar op de kale/dunne plekken, en zodra je stopt met het gebruik, valt dat haar uit.