hoe krijg ik een mooi randje boven op mijn oog met eyeliner. als ik dat doe lijk ik op een gothic en dat wil ik niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

Ooglid met een vinger opzij en strak trekken en dan het lijntje aanbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er elke dag uit als een Gothic.^^
1) doe mascara op, niet extra veel of minder, gewoon zoveel als je normaal doet.
2) trek je oog strak als de mascara is opgedroogd. (helemaal opgedroogd) .
3) zet je eyelinerkwast zo dicht mogelijk tegen je wimperrand aan, ongeveer in het midden van de wimperrand, dus niet helemaal beginnen aan het begin.
4) trek een dun lijntje, heel voorzichtig eerst. maar zorg dat er geen hobbels in komen.
5) doe nu het voorste stukje
6) zorg dat dit aansluit aan aan het midden waar je begon.
7) nu je je lijntje hebt, kun je hem perfectioneren zoals je zelf wil.

Als je iets uit bent geschoten, kun je dit bijwerken met een nat wattenstaafje. In het begin zal het niet zo 123 meteen perfect zijn, maar als je zo oefent kun je in een mum van tijd het perfecte eyeliner randje maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet op zoek gaan naar vloeibare eyeliner met een stiftpunt. Dus geen kwastje. Ik gebruik die van rimmel.
Dat scheelt een hoop ergenissen.
En dan oefenen.
Ook helpt om eerst het lintje te maken en dan oogschaduw je hoeft dan niet zo netjes te werken, voor het zelfde effect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees hier oog strak trekken maar dan moet je zeer zeker niet doen als je n mooi lijntje wilt.
Gebruik als beginneling een eyeliner pen. Begin in het midden van je bovenooglid en trek dan naar buiten toe. Hoe dichter je op je wimperrand zit hoe mooier en natuurlijker. Door je ooglid n klein beetje naar boven te trekken (vanaf je wenkbrauw) kan je precies op je wimperrand komen. Je ooglid straktrekken heeft geen zin want zodra je loslaat ziet het er niet uit. Als je n lijntje hebt gemaakt van t midden naar t uiteinde, dan maak je een lijntje van je binnenooghoek naar t midden. De truc is om je lijntje zo dun mogelijk te houden dichtbij je wimperrand en van dun naar iets dikker te gaan. Veel oefenen en houd je wattenstaafjes bij je. Ik raad je aan om op YouTube filmpjes te kijken. Ik heb er een toegevoegd, good luck
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zet ook eerst mascara voordat je je eyeliner zet. Haha. Dát klopt pas niet.
Als het voor jou werkt dan moet je dat vooral doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U welcom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller is geholpen dus een +1 en ik zit ook altijd te klungelen hiermee. Dat strak trekken en als ik het los laat ziet het er idd niet uit.
Zorg ervoor dat je oogpotloodje goed geslepen is, dan gaat het een stuk makkelijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook een +1 voor een mooi strak lijntje
Zelf gebruik ik een gel liner met een kwastje. Dit vind ik heel fijn werken, maar je kan ook een liquid eyeliner nemen.
Ik doe zelf mijn hoofd naar achteren en dan doe ik mijn ogen een beetje dicht en kijk zo in de spiegel. Zo kan je goed een dun lijntje zetten. Dit kan je ook doen door een spiegel op tafel te leggen, maar dit vind ik zelf minder fijn werken.
Probeer om met kleine streepjes te werken, dus dat je zegmaar niet in één keer de hele lijn trekt.
Ik hoop dat dit je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dan gewoon geen eyeliner op.