Ik heb geen gave huid, ondanks dat ik hygienisch leef en mijn gezicht regelmatig was (en scrub met een washandje 1 maal per week). Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel eens aan aanleg gedacht?

Antwoorden (4)

Niemand heeft een hele gave huid, iedereen heeft wel eens puistjes en mee-eters. Gewoon je gezicht goed verzorgen, gezond eten en een goede gezichtswash gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je gezicht niet te vaak met zeep.
Gebruik een goede verzorgende creme.
Drink genoeg water, minstens 1,5 tot 2 liter per dag.
Zorg dat je gezond eet, puistjes zijn vooral hormonaal, maar gezonde voeding kan zeker helpen om je huid schoon te houden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kan andere, natuurlijke cometische producten uitproberen; maar ik raad je eerst ten zeerste aan om gewoon een gezonde levensstijl te volgen. Daarmee te beginnen bij genoeg water (tussen 2 en 2½ liter); daarnaast zijn omega-3 vetzuren weldadig voor de huid (in combinatie met vitamine E).
Drink veel water (kruidenthee); eet vis (of neem omega 3 capsules) en eet veel groenten en fruit, waar vitaminen en mineralen in zitten die de huid ondersteunt en waar anti-oxidanten; deze elimineren vrije radicalen en gaat dus het verouderingproces van je lichaam (dus ook huid) tegen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook enorm veel last. Vanaf mijn 18de begon het echt ineens heel erg te worden. hele wondjes op me gezicht omdat ik eraan zit. Nu ben ik bijna 23 en nog last.
Ik gebruik nu elke ochtend die 3 in 1 van garnier pure. gewoon ff minuutje laten zitten en eraf wassen. 1 x in de week gebruik ik hem als scrub. en dan gebruik ik het merk sabon de mud mask. potje is 30 euro maar je doet er wel heel lang mee. en dat doe ik 1 x per week lekker 20min als masker.. je huid word er meer egaal en zachter van. Die benzoyl gel zie foto die doe ik s'avonds op de puistjes als ik ga slapen. s'ochtend was ik het eraf en gebruik ik de dagcreme van het kruidvat voor de gevoelige huid. Ik ben volledig gestopt met melk en drink in de plaats apro soja chocomel of banaan. Ook varkensvlees probeer ik te vermijden. ik moet je zeggen ik heb nog welleens onderhuidse puisten of kleine puistjes op mijn voorhoofd maar als ik me hier elke week netjes aan houd dan ziet mijn huid er redelijk egaal uit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Onze vader had hele erge acne en slikte zelfs roaccutane. Mijn broertje van 20 die zat helemaal onder. rug en gezicht. hele dikke steenpuisten en ook gewoon vaak met gele kopjes. hij had er zeker wel in zijn gezicht al meer dan 50. Die drinkt sinds een paar maanden heel veel water en hij was zijn gezicht alleen met water en hij is gestopt met redbull en probeert suikers te minderen. zijn gezicht is egaler dan die van mij..