Hoe haal je die donkerblauwe vlekken onder je ogen weg?

Ik heb 's ochtends altijd van die donkerblauwe vlekken onder mijn ogen, een beetje als wallen maar dan niet opgezwollen. Ik weet dat dit komt door slaapgebrek, maar hoe zorg ik ervoor dat die vlekken verdwijnen?("meer slapen" is geen gewenst antwoord...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Meer slapen ;)

Het beste antwoord

als je niet meer wilt rusten...leg dan gewoon natte theezakjes onder je ogen..dat deden de mensen vroeger al en t werkt perfect...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je vermoeid en gestrest bent, wordt je huid bleker waardoor de onderliggende bloedvaten duidelijker zichtbaar worden. Ook de bloedsomloop wordt slechter onder invloed van vermoeidheid en stress. Een slechte bloedsomloop zorgt ervoor dat de kringen onder de ogen blauw en donker worden.

Voldoende slaap en ontspanning zijn een must. Is de vermoeidheid slechts tijdelijk, dan kan het helpen theezakjes op de ogen te leggen. De tannines uit de thee zorgen ervoor dat de donkere kleur vermindert. Laat zeker 10 à 15 minuten op de ogen liggen. Donkere kringen onder de ogen kunnen ook enigszins verminderen door uien te pellen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een dun laagje foundation in de gewone kleur van je gezichtshuid erop smeren. Wel voor het slapengaan weer goed reinigen!
Amadea
12 jaar geleden
Je kan roze concealer erop doen. Dit haalt de donkere kringen onder je ogen weg. Om het dan nog wat lichter te maken kan je een lichte concealer erop doen. Is het dan nog niet goed, dan kan je nog een laagje foundation erop doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Kan best als man, hebben acteurs ook allemaal
met aambeienzalf, doe dit niet dagelijks, bij dagelijks gebruik heb je een grote kans op eczeem en schilferende huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min is niet van mij, maar aambeienzalf werkt wel bij rimpels onder de ogen maar niet voor donkere vlekken @crea
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen rimpels helpt het niet, www.dokterdokter.nl/gezondheid/.../wallen-en-kringen-onder-de-og...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk...+ssie van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aambeienzalf onttrekt vocht, werkt dus wel op wallen maar niet op donkere kringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aambeienzalf werkt op wallen en donkere kringen, de truc van modellen...
Je kunt dit verminderen door: gezond te eten, alcohol te minderen, en niet te roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem,gebruik een goed camouflage middel,stuur maar een e-mail naar me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook vitaminen gebrek kunnen zijn zoals vitaminen k b6 en b12.
Probeer het eens als aanvulling op je voeding.
En leg regelmatig komkommerschijfjes op de plekken.
Succes ermee.