Als je haar niet goed wordt geverfd bij de kapper, kan je dan eisen dan ze het gratis oververven?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het ging van licht naar donker. De bruine kleur had niet goed gedekt. Is dat het risico van de kapper of van jezelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11K

Antwoorden (7)

Je moet er niet meteen voor kiezen om ruzie te maken. Wat dacht je, je gaat er naartoe en zegt 'ik eis dat...!'?
Ga de volgende dag gewoon terug naar de kapper en zegt dat je niet tevreden bent, dat je het zo niet wilde, dat je het eigenlijk mislukt vindt. Dan vráág je hen hoe ze dat voor je op kunnen lossen.
Een beetje kapoer herstelt het dan wel.
Er is dus ook nog zoiets als een gesprek.
Er is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede kapper zal dit meteen opnieuw doen.
Omdat een goede kapper zich verantwoordelijk
houdt voor het welbevinden van zijn klanten.
Kwestie van klantvriendelijkheid en klantbinding.

Maarrr.....dat geldt niet voor alle kappers.

En dan is maar de vraag: WIE bepaalt of het niet goed is?

Heeft de kapper jou laten zien wat hij/zij zou gaan doen?
Ik vind dat het risico van de kapper.
Dat is de vakman.
En daar moet je op kunnen vertrouwen.

En anders had je het zelf wel kunnen doen.

Enfin:
In ieder geval terug gaan en vragen of het over kan.
Met bovenstaande argumenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, ook een kapper levert een product, een product hoort goed afgeleverd te worden, dus als het niet goed is, moeten ze de kans krijgen het probleem op te lossen, in dit geval kosteloos voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want anders hadden ze moeten zeggen dat die kleur niet op die kleur kon. Zij weten precies welke kleur op welke kleur mag, en als dat verkeerd uitsluit is het in feite hun 'fout.' Maar het ligt er ook aan of dat het naar jouw mening niet goed zit of dat het echt verkeerd is uitgepakt.

Toegevoegd na 45 seconden:
uitslaat *
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook eens gehad, ik ging ook van blond naar bruin. Het kan goed zijn dat de kleur dan niet zo goed pakt. Bij mij was het geen probleem, ze hebben het gewoon opnieuw gedaan en toen was het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een nog al slechte ervaring met haar verven,ik heb in mijn haar een stuk of 6 knalrode highlights laten zetten. De kapster zei tegen mij dat het nader 5 a 6 weken een beetje zou vervagen. De volgende dag was mijn kleur al stukken minder en toen ik mijn haar 2 dagen later ging wassen was mijn hele handdoek rood! vervolgens liep ik dus met half geblondeerd haar rond(ik heb van nature donkerbruin haar en dus moest het eerst geblondeerd worden) die hele behandeling heeft me rond de 60 euro gekost!! De volgende dag ging ik terug naar de kapper en daar moest ik eerst nog een hele discussie aangaan voordat ze toegaf dat het inderdaad fout was gegaan. Ik heb mijn geld niet terug gekregen maar mijn haar is wel gratis weer mijn eigen kleur met een beetje rode gloed geverfd. Ik ben nooit meer naar die kapper terug geweest..
Mijn advies is dus: Je kunt het proberen, ga terug naar de kapper en win je gelijk. Laat het gratis opnieuw in een andere kleur verven. Niet dezelfde kleur want anders begin je weer van voor af aan..
(die kapper was trouwens Basic&Extreme in Amsterdam)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb me haar blond laten maken en de andere dag was het al weer donker hoe kan dit