Worden wallen (blaasjes) minder erg door er geen creme op te doen zodat het geen vocht opneemt ? (evt ervaring?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaasjes en wallen zijn niet het zelfde, dus wat bedoel je nu precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat aambeienzalf regelmatig gebruikt wordt door bv. Fotomodellen als eerste hulp bij wallen onder de ogen. Dit zou de bloedvaten juist samentrekken en het vocht verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wallen onder mijn ogen , het zijn geen donkere kringen maar een soort bubbel met vocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je het niet zeker, ga eens naar een schoonheidsspecialiste of anders naar je huisarts.

Antwoorden (3)

Ik heb vaak wallen onder de ogen gehad, en een branderig gevoel daar op de koop toe (!als je dat bedoelt!?) door middel van te weinig slaap, veel achter de computer / tv die veel te fel afgesteld stond. Veel slapen en niet continue naar een scherm kijken is in mijn geval! voldoende om van wallen onder / boven de ogen af te komen.

Je moet je ogen letterlijke rust geven, door rechtvooruit te kijken en door niet te staren.

Dit zijn mijn ervaringen. Ik hoop dat je dit bedoelde? en dat je hier wat aan hebt, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaasjes kan je inderdaad beter geen creme op doen. Zo drogen ze sneller in en dan gaan ze vanzelf weer weg. Wallen mag je wel met creme insmeren, dat is ook een vochtophoping onder de huid, maar dan eentje die niet vanzelf open gaat en uitdroogt, zoals blaasjes dat wel kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wallen onder je ogen worden heus niet erger doordat je er iets op smeert (tenzij je er iets op doet waar je allergisch voor bent). Ze nemen geen vocht van buiten op - dan zou je na het douchen of je gezicht wassen ook ineens veel ergere wallen moeten hebben, en ik wed dat dat niet zo is.
Klassiekers bij opgezette ogen zijn de theezakjes: theezakjes met bijvoorbeeld kamillethee even weken, laten afkoelen, en op je ogen leggen (koelt en kan zwellingen doen afnemen).
Tegen wallen onder je ogen helpt aambeienzalf, omdat dat de huid en de bloedvaatjes doet samentrekken.