Hoe krijg ik een strakke huid?

Ik heb nogal slappe huid, niet speciaal op een plek maar heel m'n lichaam. Wat kan ik eraan doen? btw; ik ben meisje van 16.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Meer gaan sporten, krachttraining doen.
Zo kom je strakker in je vel te zitten. Wees gerust, je word echt geen bodybuilder van krachttraining, maar een klein beetje spierdefinitie laat je huid strakker staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder zorgen dat je voldoende water drinkt (minstens 1,5 liter op een dag). Verder zo min mogelijk frisdrank.
Eet gezond, niet te veel koekjes en chips, veel groente, vezels en eiwitten.

Al deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat je beter in je vel zit.
Probeer zout, suiker en geraffineerde koolhydraten te vermijden. Hier kun je wat opgeblazen van worden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
geen probleem hoor :)
Wat hier ook een voordeel van is, is dat je puistjes waarschijnlijk ook wat minder worden. Merk ik in elk geval bij mijzelf, zodra ik beter ging eten, verdwenen mijn puistjes. Nu heb ik nog maar af en toe 1 of 2. Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.
Je moet crème kopen en 10 potjes per deel dan krijg je het zeker glad als je pukkels hebt moet je die weg laten halen hahaha ik hoor je al gillen ik heb het zelf ook mege maakt doet echt pijn maar dan heb je ook wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer bewegen zal al veel helpen.
Hoeft geen sportschool te worden, maar iedere dag een flink stuk in de buitenlucht wandelen of fietsen is ook goed.
Maar natuurlijk zal je door wat meer spieren te kweken een mooier en strakker geheel krijgen.

Gezond eten en voldoende drinken.
•Hydratatie is belangrijk om de huid soepel te houden. Drink daarom minimaal 8 glazen water per dag zodat je in ieder geval verdere uitdroging en verzakking van de huid tegen gaat en zodat de vochtbalans van de huid hersteld kan worden.

•Het stimuleren van de elasticiteit van de huid is een van de cruciale middelen om de verslapte huid weer mooi te krijgen.
Scrub de huid 2 à 3 keer per week zodat de dode huidcellen worden verwijderd. Dit zal direct zorgen voor een mooier uitziende huid en voor de reproductie van weefsels en gezonde cellen.

•Daarnaast is het erg belangrijk om je huid dagelijks in te smeren met lotions die rijk zijn aan vitaminen. Smeer iedere ochtend en iedere avond wat lotion op de verslapte huid (maar het liefst op het hele lichaam natuurlijk!). Lotions zorgen voor de juiste hoeveelheid vocht in de opperhuid en voorkomen uitdroging en verzakking. Breng de lotion dus rijkelijk aan voor meer elasticiteit.
Hoeft geen duur spul te zijn: smeren en masseren die huid.

En verder helpen wisselbaden: Na het douchen koud afspoelen. Daar schrikt je huid van en dat is dan weer goed voor de doorbloeding.