Hoe kan het dat iemand gaat stinken als die overleden is ? en als die in coma zit niet? Of stink je wel als je in de coma ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Iemand die dood is, wordt niet meer 'ververst', en gaat over tot ontbinding., Binnen een dag of wat is deze geur goed te ruiken (met name als het lichaam niet gekoeld is). Wil je weten hoe ongeveer, leg dan maar eens een paar dagen een karbonaadje naast je op de bank.

Mensen in coma leven nog gewoon, hun lichaam functioneert normaal, dus blijven ze ook gewoon normaal ruiken. Mits ze uiteraard wel goed gewassen worden, want ook urine, ontlasting, zweten, menstruatie en dergelijke gaat gewoon door. Zou je dat niet opruimen, dan zou iemand in coma ook gaan ruiken, maar dan anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ; voor het beste effect moet je de karbonade in een afgesloten doosje doen en dan na een dag of vier, vijf weer openmaken om te ruiken. Anders zou het aan de lucht kunnen drogen, en dan krijg je een 'mummie' ; die ruik je bijna niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Binnen twee weken na intreding van de dood komen producten van ontbinding uit de lichaamsopeningen, zoals uit de mond, de neus, de anus en eventuele andere lichaamsopeningen (bijvoorbeeld wonden).
De stank van rotting is op dit moment zeer sterk aanwezig.

Dit zul je dus niet hebben wanneer je in coma ligt, omdat je dan niet gaat ontbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dood bent begint het rottings proces. als je in coma bent leef je nog gewoon en is er nog een bloeds omloop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dode gaat ontbinden .. Het bloed stroomt niet meer en dan gaat het rotten.. Iemand in coma leeft nog.. Die ruik je niet..