Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen schrale lippen (mond) als ik geen labello in huis heb?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, 'mond' maar even tussen haakjes gezet voor de lolbroeken hier? ;-) alleen daarom al een +je voor je vraag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt ook honing op je lippen doen. Dat helpt heel goed tegen schrale lippen. Zie mijn link!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Heb je misschien vaseline bij de hand, purol gele zalf of bephanten zalf werkt ook goed tegen droge lippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline, handcreme en desnoods boter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met een vette creme. Zou zomaar kunnen helpen. Je moet er dan wel voor zorgen, dat je het er niet meteen aflikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline, uierzalf of andere vette crème
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boter, honing, zalf en handcreme werken allemaal wel goed, maar wat echt helpt is olijfolie.

Doe het in een klein schaaltje of schoteltje en leg je lippen er een paar seconden in. Haal ze eruit, dep het een beetje en voila!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olijfolie is ook goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik al jaren calendula-creme van VSM. Ideaal voor huidprobleempjes zoals schrale lippen, schrale huid, brandwondjes, jeuk, irritatie, pukkeltjes enzovoorts.

http://www.purelijfkracht.nl/calendulan_creme
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja; daar ben ik ook fan van! Het helpt ook als je een koortslip voelt opkomen. + voor jou en voor Calendulan :-)
Alles wat je op de billen van een baby zou kunnen smeren, kan ook prima op je lippen. Handcreme of voetcreme kan ook prima. Soms zit er wel een raar smaakje aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaseline werkt goed. ook doet een schijfje sinaasappel wonderen. voor extra resultaat een beetje suiker over het sinaasappelschijfje doen. laat de suiker wel eerst wegsmelten op de sinaasappel anders kan het gan schuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een scrub maken voor je lippen met vette bestanddelen. Op internet staan veel recepten, maar dit kan je proberen:

Een beetje boter met suiker, kaneel en peper.
De suiker is het werkende bestanddeel in de scrub natuurlijk, de boter het verzachtende.
In kaneel en peper (je kan ook speculaaskruiden gebruiken) zitten werkzame stoffen waardoor je doorbloeding wordt gestimuleerd.
Na de scrub kan je wat honing op je lippen doen, dat is verzachtend en antibacterieel.

Je kan natuurlijk ook alleen honing gebruiken en de scrub laten zitten, maar regelmatig gebruik maken van een scrub werkt wel aanzienlijk. Natuurlijke honing is beter dan de normale supermarkt honing, maar het tweede werkt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droge lippen kan ook een teken van uitdroging zijn. Zorg dat je voldoende vocht binnen krijgt.
En iets vettigs op je lippen smeren. Boter lijkt me smerig maar kan best. Let op met geparfumeerde body of andere cremes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Margarine of slaolie/zonnebloemolie, dat heeft iedereen toch wel in huis, dus dat zou je kunnen proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honing en boter eropsmeren, Dat helpt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding