Moet ik met de bijwerkingen van benzoylperoxide gel terug naar de huisarts?

Dinsdag begonnen met benzoylperoxide gel ivm acne.
Sinds de eerste keer smeren is m'n gezicht opgezwollen, rood, jeukt, brandt... Alles wat er als bijwerking in de bijsluiter staat heb ik laat van. Moet ik hiermee naar de huisarts of is dit normaal de eerste paar dagen?

Ik zie er nu uit alsof ik zwaar verbrand ben door de zon en de rood- en dikheid trekt ook niet weg.
De buitenkou doet onbeschrijflijk pijn en het lijkt alsof er vocht onder m'n ogen zit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Terug naar je huisarts, die kan beoordelen in welke mate dit een ' normale' reactie is of een ander middel voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verweekt je huid, dus normaal gesproken moet dit juist goed zijn,ws krijg je dit middel voor acne,maar als het zo heftig is, zou ik gewoon de assistente van de dokter even bellen.dan heb je gelijk antwoord.
Suc6 ermee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Ik ben het eens met de twee tot nu gegeven antwoorden. Ik had ook die benzoylperoxide, maar kreeg er alleen een trekkerige en later ook droge schilferende huid van. Wat jij beschrijft klinkt heftig. Ik zou dan ook zeker overleggen of het verstandig is om door te gaan.

Trouwens, bij mij heeft het geenszins geholpen. Ik had lichte acné, en acht weken gebruik hebben mijn huid alleen uitgedroogd. Dan liever die puistjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit middel ook gebruikt, en op een gegeven moment had ik het over m'n kin gesmeerd en toen ik de volgende dag naar werk moest was inderdaad m'n gehele kin rood alsof het een allergische reactie + verbranding was.

Direct niet meer gesmeerd, ik heb het gekoeld met sneeuw (ik had niks anders onder werk) maar een koude washand kan wellicht ook, of een goede hydraterende crème. In ieder geval niet meer smeren!

Verder ben ik naar de huisarts gegaan om een ander middel te vragen, en nu heb ik een soort alcoholische oplossing dat ik erop moet deppen en dat werkt heel goed en ik heb er nog nooit last van gehad.

Succes!