hallo ik ben allergisch voor satesaus maar kan ik ook borrel noten eten?

ik heb 2 weken gelden ook reep chocolade gegeten met noter er in niks aan de hand, ps ik wil geen reactie's van doe maar kan wel dat ik er wel last van krijg

mvg mathijs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

In satésaus zitten pinda's. In chocolade zitten hazelnoten. Dat je dus geen last hebt gehad van de noten in chocolade heeft niets met satésaus te maken.
Als je allergisch bent voor pinda's, dan heb je dus last van satésaus en zul je ook problemen hebben met borrelnootjes, want daar zitten ook pinda's in.
Maar misschien ben je allergisch voor een ander ingrediënt in de satésaus... Dat zou ik dus eens eerst laten uitzoeken als ik jou was.
Hup, naar de dokter dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak via de huisarts een afspraak met de dermatoloog en vraag die om een test te doen,waaraan je kunt zien, wat je beter niet kunt eten. Je krijgt dan allerlei krasjes op je rug met verschillende ingrediënten en dan kan de dermatoloog na enkelen dagen zien, waar je allergisch voor bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt allergisch zijn voor pinda's. Het is zeker verstandig om je daar op te laten testen. Een pindaallergie kan heel ernstig worden. In borrelnoten zitten ook pinda's, probeer ze te vermijden tot je een test hebt gehad.

Even voor de duidelijkheid: een pinda is geen noot. Iemand met een pindaallergie kan soms wel noten eten, en iemand met een notenallergie kan soms wel pinda verdragen.
Op verpakking staan deze twee producten bij de allergeneninfo dan ook apart vermeld.