Hoe maak ik een lekker (eetbaar) gezichtsmasker?

Ik wil graag met een vriendin een masker maken alleen we hebben geen honing maar bij de meeste eetbare maskers heb je honing nodig.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Nee hoor ; ook kwark en joghurt bijvoorbeeld zijn uitstekende bases voor een gezichtsmasker. Alsook gepureerd fruit of gepureerde groente. Ligt er maar net aan wat je wilt (of wat je lust).
Ook olijfolie is een uitstekende basis - al zou ik het niet gebruiken voor een erg vette huid.

Allerlei tips en recepten voor dergelijke maskers vind je onder andere in de link. Ook wel een paar met honing, maar zeker niet de meerderheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eetbaar chocolade masker:

Voor 1 persoon:
Pak een mengkom. Meng met een lepel vier eetlepels cacao met theelepels melk. Doe er 2 volle theelepels suiker door (voor een scrub effect gewone suiker, voor een echt masker poedersuiker) En klaar! Dit masker is niet alleen lekker verzorgend, maar ook lekker om op te eten! Laat het 15/20 minuten intrekken en spoel het eraf met lauw water (of eet het lekker op!).

Toegevoegd na 43 seconden:
Bananen masker
Heb je een vochtarme huid? Prak een rijpe banaan en breng het papje aan op de huid. Laat het 15 tot 20 minuten intrekken en was het af met lauw water. Als je banaan mengt met yoghurt, is het ook goed voor een acnehuid.

http://touchofmakeup.wordpress.com/tag/eetbare-maskers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banaan,komkommer,aardbeien,advocades,
hier zijn allemaal maskers van te maken.
Mengen met een beetje yoghurt, en smeren maar.

Toegevoegd na 25 minuten:
Kiwi kan ook nog.
12 jaar geleden
Mascha van www.beautygloss.nl doet elke dag een sunday masquerade waarbij ze natuurlijke maskertjes zelf maakt met producten die je thuis hebt! daar moet je eens tussen kijken!