Ik heb een lelijke lichtgroene pukkel op mijn bovenlip en het doet pijn als ik hem uit wil knijpen. Wat te doen?

Ik smeer wel elke dag met zo'n spul van Kruidvat, maar het helpt niet echt. Wat is een goede medicijn (het liefst natuurlijk)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon afblijven.

Het beste antwoord

Ik denk dat het voornamelijkste wat je kunt doen, is behandelen met zuivere tonic (tegen puistjes)

Toegevoegd na 3 minuten:
Stress, suiker, vet, zuivel

10 tips tegen puistjes Er is namelijk bewezen dat een zuivelarm dieet acne met 50% kan verminderen.
Stress zorgen voor puistjes. Door het eten van teveel suiker en vet krijg je nog meer puistjes.

De Pil in de strijd tegen puistjes

De pil kan erg goed helpen in de strijd tegen puistjes.
Van de pil kan het namelijk minder worden of zelfs helemaal weg gaan. De Diane 35 schijnt erg goed te zijn tegen puistjes. En de YASMIN pil is ook erg fijn tegen puistjes. Na enkele weken is de huid al schoner.

Probeer er zoveel mogelijk vanaf te blijven

Door puistjes uit te knijpen krijg je nog meer puistjes. Ook ontstaan er littekens waar eerst je puistjes waren. Je krijgt ontstekingen en roodheid. Ga liever bijvoorbeeld naar de schoonheidsspecialist.

Veel succes
Trouwens de bovenstaande tips en de bron staat vooral veel over Acné, maar het blijven puistjes, en er zitten goede tips bij, trouwens, neem van Niveau de zuiverende tonic van de "Young" editie
(die kan je gewoon bij Kruidvat en dergelijke zaken halen)

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigens kan Clearasil ook helpen (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan water koken, dan doop je een wattip in het hete water en dan een paar keer op je pukkel dippen...
5 min erna 2 wattipjes pakken en dan uitdrukken...wedden dat t lukt!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook niet... Ik mag nog niet stemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het helpt ...door het met heet water te dippen, rijpt die meteen en word het week, en floept hij eruit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel tussendoor steeds de wattip goed aflikken! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jakkes!!!
geef mij dan maar aardbeienijs....
dank je moolkeesje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede tip +
Paar maal per dag een beetje tandpasta op je lip,
in no time is je pukkel verdroogt.
Succes er mee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar krijg je littekens van, niet doen!
De artikelen van Garnier (pure) werken ook, en je kunt een speciaal uitdruk-ding kopen... Werkt bij veel mensen beter. En het is vaak ook even 'doorzetten', na de pijn is je puist wel weg.