Nee, niet want de lazer moet het haartje pakken om te ontharen. Sla je ze wegscheerd van wordt het lastig. Zie Google ipl behandelingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat moet wel. Het kleine stukje haar wat overblijft na het scheren vangt genoeg licht op om dit door te sturen naar het haarwortelzakje. Als je je niet scheert zijn de haren te lang en wordt daardoor de energie van de lichtflits over een grote gebied verspreid, en is het dus minder effectief.

Maar voor de zekerheid zou ik de kliniek bellen waar je heen (wil) gaan, zij kunnen je precies vertellen wat hun voorkeur is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is een link naar een kliniek over IPL , als je wilt kun je het daar op die site ook navragen.

http://www.plastische-chirurgie-wijzer.nl/ontharen_ipl.html