Hoe kan je je bruine haarverf (een beetje) uitwassen? / je geverfde haar oplichten? Zonder kapper

Ik had (geblondeerd) blond haar en heb het vrijdag bruin laten verven maar ik vind het niet mooi. Ik was al constant met head and shoulders maar zie geen verschil. Kan ik over 2 weken lichtere highlights laten zetten? Ik wil geen oranje haar. Wat kan ik doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet terug naar blond maar hazelnoot met lichte plukken

Antwoorden (2)

Permanente haarverf is in principe niet uit te wassen, maar zal met de tijd wel vervagen als de ondergrond licht is. Pas op met highlights op je toch al geblondeerde (dus beschadigde) haar. Voor je het weet heb je dor en droog haar zonder glans. Laat je haar even met rust, verf het een week of zes niet. Geef het twee keer per week een lekker masker en verzorg het goed. Ga over zes weken naar een goede kapper en vraag om advies. Die kan misschien met een laag waterstofperoxidegehalte jouw lokken alsnog omtoveren tot een mooie hazelnootkleurige bos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan k t niet sneller doen vervagen zodat ik eerder kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met voldoende waterstofperoxide kun je je haar natuurlijk direct weer oplichten. De kapperswinkel verkoopt het je zo. Maar ik zou het niet doen! Je haar knapt er echt niet van op. Omdat je ondergrond licht is, zal de bruine kleur met de tijd minder donker worden. Alle methodes om op te lichten (zon, citroensap, blondering) hebben allemaal als nadeel dat ze je haar uitdrogen.
Als het echt zo lelijk is dat je geen dag meer langer wilt wachten, dan kun je naar de kapper gaan voor advies en hulp. Je zegt dat je je haar bruin hebt laten verven, dus ik ga ervan uit dat een kapper dit gedaan heeft. Je kunt hem/haar ermee confronteren dat je niet tevreden bent. Blijkbaar heeft hij/zij jouw wensen niet begrepen. Als de kapper jou als klant wil houden, zal hij/zij met een voorstel komen om je toch tevreden te maken. Maar zelf aanpakken raad ik echt af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben terug geweest, hij heeft t al ietsjes opgelicht met een of andere blondspoeling en ik vind de kleur nu op zich wel ok maar omdat er geen contrast in zit oogt t zo donker en massief. Ik wil dit best als basiskleur houden maar dan wel met veel lichtere plukken er doorheen om het geheel wat zachter te maken en natuurlijker. Denk je dat dat mogelijk on over een aantal weken highlights te laten zetten? Gewoon door dezelfde kapper, hij kent zijn producten het best neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Highlights zijn lang niet zo belastend voor je haarbos, omdat slechts een deel opgelicht wordt. Ik denk dat het mogelijk moet zijn. Maar daarna je haar met rust laten hoor en je beperken tot het bijwerken van de uitgroei, zodra dat weer nodig is. Ik hoop dat je snel weer blij zult zijn met je haar. Niets zo erg als onzeker te zijn over je looks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb de 20 bij m'n kapper afgesproken zodat hij gaat kijken hoe of wat. Tot die tijd moet ik het vast elke dag wassen zodat de bruine verf wat 'gesleten' is. Verder moet ik het maar doorstaan tot de 20e. Bedankt hoor!
Blond spray van de hema werkt heel goed. Ook kun je kamillethee door je haar heen spoelen of een beetje met water aangelengd citroensap bij je shampoo doen en dan je haar wassen.