Gaat mijn haargrens naar achteren door mijn haarband?

Ik ben mijn haren aan het laten groeien omdat ik mijn haren over een maand strak op mijn hoofd wil laten vlechten. Maar omdat gel niet echt effectief is aangezien de lengte en dikte van mijn haar gebruik ik een haarband om ervoor te zorgen dat mijn kapsel er toch goed uitziet.

Nu heb ik wel allemaal positieve reacties gekregen met mijn kapsel, maar ik vraag me steeds af of mijn haargrens door de haarband naar achteren gaat. Hierdoor twijfel ik toch een beetje of ik moet doorgaan met het dragen van een haarband.

Ik ben 16 jaar dus ouderdom heeft er denk ik niks mee te maken.

Zie plaatjes hieronder voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Lijkt me niet, want anders zouden veel vrouwen op den duur kaal zijn.
Ik zie ook nog geen terugtrekkende haargrens op de foto. De (erg) kleine inhammen zijn normaal bij de haar aanzet.
Aan de andere kant kun je natuurlijk altijd vroeg kaal worden. Dat heeft niet alleen met leeftijd te maken, maar ook met aanleg.
Echter, zoals gezegd, geloof ik niet dat die haarband het proces versnelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik hoop dat meerdere mensen dit kunnen bevestigen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een lantaarnpaal met rood licht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik blij mee.
Bedankt allemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, Pesu, deze haarband kan echt geen kwaad voor jouw haar. Het zit niet zo strak op jouw hoofd dat daardoor de haargrens kan verschuiven. Het wordt een andere zaak als je straks vlechtjes laat zetten. Dan is je haar vanaf de hoofdhuid heel strak ingevlochten en dan kan je het ook niet meer normaal wassen, want die vlechtjes blijven zitten. Als je dat vaak doet, dan gaat je haar wel uitvallen door het mishandelen met de vlechtjes. Dit is nu eenmaal niet natuurlijk, haar wil het liefste gewoon los hangen. Een keertje rasta is niet erg, maar wel als je het echt jarenlang zo wil gaan dragen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfiew, daar ben ik zeker blij mee. Ik dacht toch echt een tijdje dat ik dan sneller kaal zou worden :p. En ik draag die vlechtjes een jaar denk ik. En het zijn geen dreads, maar cornrows ;) Bedankt voor je antwoord!