Waardoor gaat je haar zo glimmen?

Ik heb lang bruin krullend haar, en het valt me op dat het de laatste tijd heel erg glimt en ik vroeg me af waardoor dat zou komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk bedoel je dat je haar wat vettiger is en dat het daardoor glimt.

Dat ontstaat door talg. Talg beschermt je huid en je haar door het vettig te houden.

De talgproductie word geregeld door hormonen en door de leeftijd. In bepaalde periodes van je leven is je haar ineens heel vettig. Dit komt door een overproductie van talg. Je hormonen kunnen uit balans zijn of er is een echte bedoeling vanuit het lichaam voor de extra productie van talg.

Voor meer uitleg kun je bij deze site terecht:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/45301-vet-haar-hoe-voorkom-je-vet-haar-is-er-iets-tegen-te-doen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat komt omdat je haar gezond is, de schubben zijn goed gesloten en daardoor weerkaatst het licht daarop, dat geeft de glans, dus wees er maar blij mee!