Is droogshampoo goed of slecht voor geverfd haar?

Ik probeer mijn haar met zo groot mogelijke tussenpozen te wassen nadat ik het geverfd heb, anders is het na vier wasbeurten al weer vervaagd. Maar erg fijn is dit niet. Is droogshampoo een oplossing of is dat juist extra slecht voor geverfd haar omdat het schuurt?

Toegevoegd na 6 uur:
Let op: m'n vraag gaat over droogshampoo. Niet over de verschillende kwaliteiten haarverf. Haarverf vervaagt op den duur altijd. Sommige merken (Sylos?) heel snel, andere merken zijn wat kleur-echter.
Maar de vraag gaat dus over de droogshampoo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat heb je aan je kleurtje als je haar vettig is. Laat je het bij de kapper kleuren? Dat gaat normaal lang mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verf die er zo snel uit gaat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft geen relatie met droge of vettige haar maar met de verf merk en u kunt de verf maar kiezen

Antwoorden (3)

Meestal het verf vervaagt na een week of mischien iets meer daarom is de probleem niet met welke soort shampoo maar werkelijk met welke merk verf die u ze gebruikt dus probeer om verven die ze conditioner apart hebben daarna spoelen uw geverfd haar met water en vervolgens met de conditioner aleen en drogen uw haar en na een dag wassen uw haar met shampoo.

Toegevoegd na 21 minuten:
Let op u moet de bijgevoegde papier lezen voor de tijd die u jouw geverfd haar moet laten want sommige verven heeft tien minuutjes allen nodig voor spoelen met water en daarna met de conditioner en anders heeft half uurtje nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima , niks mis met droog shampoo . Althans voor de kleur , het kan , bij (te) herhaald gebruik aan leiding geven tot wat hoofd huid irritatie , maar dan weer goed soppen . Borstel de droog shampoo heel goed uit ,of sla wat watten op de kam , en ja kammen maar dat gaat dan extra prima .ps het snel terug lopen Vd kleur komt meestal door over oxidatie (onnodig hoge % waterstof peroxcide ) helaas te vaak bij de drogist haar kleuren , ja een hoge waterstof , geeft snel , en altijd raak resultaat maar gaat wel ten kosten van de houdbaarheid zeker na herhaling . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is volledig kleurveilig, je kunt gerust droogshampoo gebruiken.