Wat voor schade is verbonden met cosmetica?

Deze vraag naar aanleiding van mn vorige vraag. Hoeveel schade kan er zijn bij algemeen tot teveel Cosmetica. En bij wat is dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt er heel veel pukkels en puistjes van krijgen.
Door hormonale veranderingen kan je veel acne krijgen en door er van alles op te smeren kan het gaan ontsteken.
(Het beste is om het met zachte huidvriendelijke middelen schoon te houden. Dat is best wel moeilijk om te bepalen. Niet te veel aan je gezicht zitten en je nagels kort houden als het niet kunt laten om te krabben. Onder je nagels kan vuil gaan zitten waardoor het gaat ontsteken en zo. Ontstekingen kunnen blijvende littekens veroorzaken.)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is niet algemeen te stellen, want de een is gevoeliger dan de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ach, dat valt wel mee.

Ik heb vanaf mijn 14e jaar eyeliner gebruikt en oogschaduw en mascara.

En later ook gekleurde dagcremes en foundation en vloeibare make-up en poeder op mijn gezicht gesmeerd.
Natuurlijk had ik in mijn pubertijd puistjes.
Daar moet je voorzichtig mee omgaan, om littekens te voorkomen.

Nu ben ik 60 en ik heb een goede huid, zonder veel
rimpels of rare dingen.

Belangrijk is: wat je er op smeert, moet er 's avonds weer af.
Ga een beetje voorzichtig om met je huid.

Maar die huid heeft een enorm zelfherstellend vermogen.