Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik van vet haar af?

ik ben een meisje van 15 en heb enorm veel last van vet haar. Ik was mijn haar en de dag daarna is mn haar al net als een frituurpan zo vet. Wat kan ik er tegen doen? ik heb droogshampoo maar dat helpt niet en ik ben niet van plan om het een paar weken niet te wassen. Hoe moet ik mezelf dan tonen? als levend frituurvet zeker? noway! haha. Kan iemand me helpen? Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Aan vet haar op zich kan je weinig aan doen, je kan wel zorgen dat het er minder vet uitziet en voelt door talkpoeder te gebruiken:

http://www.girlscene.nl/beauty/beauty/2010/mei/talkpoeder?visitorId=51109749d7e207b0e603a60e3b503af8
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me een heel goed idee, ik ga het morgen meteen halen. Bedankt! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hetzelfde als droogshampoo. Dat is ook talkpoeder, alleen makkelijk in gebruik
Juist als je je Haren veel wast worden ze vettig. Je kunt het voorkomen door na het douche als je je haren fohnt niet met te hete lucht op je hoofdhuid blazen. Hetzelfde als je je haren aan t wassen bent te hard wrijven je wrijft dan poriën open waardoor je haar snel vet wordt. Probeer eens Andrelon vettig haar shampoo. Maar vooral geen droogshampoo je haren worden daar nog vettiger van. als dit niet werkt probeer een Dermolin shampoo ik gebruik hem zelf ook het is dan wel iets duurder volgens mij €5,- ofzoiets maarhet helpt echt...
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je haar eerst met afwasmiddel dat werkt ontvettend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nu in het nederlands heijmans
Toch maak je je haar steeds vetter door het zo vaak te wassen. Probeer het eens een paar dagen niet te wassen, (doe een hippe pet of sjaal om) je zult zien dat het echt scheelt. Elke keer dat je je haar namelijk wast, stimuleer je de talgklieren en wordt er weer talg (vet) aangemaakt.

Probeer verder zo weinig mogelijk met je handen door je haar te gaan. Vooral als je langer haar hebt doe je dat al snel en dat maakt het ook weer vetter. Je zou het dus ook kort kunnen laten knippen, er zijn echt heel veel leuke kapsels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ph neutrale shampoo, niet te vaak wassen, niet met te warm water wassen, niet veel kammen. Veel water drinken, groenten (vitamines en mineralen). Vaak komt het juist omdat je hoofhuid juist te droog is en dan heeft de hoofdhuid de neiging om juist meer vet te produceren waardoor je denkt dat je een vette hoofdhuid hebt. Dus vocht is belangrijk. Als je hier al lang mee rondloopt kun je ook eerst eens langs de huisarts. Je moet eerst kunnen uitsluiten dat het niet door een ziekte of aandoening komt. Ook kan het komen door een verstoorde hormoonhuishouding, stress en agressieve haarproducten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat het super schadelijk is maar met een warme fohn je haren fohnen? of zwemmen in een zwembad want het bevat veel chloor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding