Wat kan ik het best doen om mijn huid in goede conditie te houden?

Nu het buiten weer kouder begint te worden, wordt mijn huid (gezicht) weer droger en schilferiger. Maar na verloop van de dag gaat mijn neus toch glimmen, wat betekent dat mijn huid daar dus vet is. Vooral bij mn kaaklijn is mijn huid droog en daardoor ietwat pukkelig en schilferig en aan de zijkanten van mijn neus. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb ook heel af en toe last van pukkeltjes, en wat onzuiverheden. En wallen onder mijn ogen, ook verschrikkelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

stomen en een niet vette dagcreme gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij hebt een gecombineerde huid, gebruik dus dagcreme en een reinigingsproduct voor de gecombineerde huid, 1 keer per week een hydraterend masker is ook goed, gebruik 's winters geen hydraterende dagcreme, want deze kan bevriezen en dat is niet bevorderlijk voor je huid, ook is 1 keer per week scrubben goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel vitamine B en E tot je nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor wallen zouden aardappelen helpen (rauwe aardappel onder je ogen). dat zegt tenminste een vriendin van me die mannequin is. zelf heb ik het nog niet geprobeerd.
Wat ik wel al gedaan heb zijn gezichtsoefeningen tegen wallen :vinger onder de ogen plaatsen en dan wallen "maken" door je ogen ietsjes dicht te nijpen door je wangen omhoog te duwen. Hou de beweging tegen met je vingers.
12 jaar geleden
Scrub je huid 2/3 keer per week en gebruik een goede crème voor een gecombineerde huid. Tegen wallen kan je een concealer gebruiken en deze onder je ogen stippen, vervolgens uitsmeren met je vingers of een kwastje.