Puistjes hebben te maken met talgklieren en die zitten niet overal op je lichaam evenveel.
In je gezicht heb je er meer, dat kun je zelfs voelen want je huid kan daar wat vetter voelen dan bijv op je onderarmen

Je rug (meestal bovenin) heeft er blijkbaar ook meer, dat zal wel uit de evolutie komen, met alle kleding die we nu dragen lijkt mij dat geen functie meer te hebben

Zie de link waar dit ook ongeveer in staat
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jeugdpuistjes (acne vulgaris) worden veroorzaakt door ophoping van talg in de talgkliertjes. Talg is een vettige stof die door talgkliertjes in de huid wordt gemaakt. Normaal gesproken stroomt de talg via de haarzakjes naar buiten om de huid waterafstotend en soepel te houden. Als te veel talg wordt geproduceerd, raken de haarzakjes echter verstopt.

Het treedt op in delen van de huid die veel talgkliertjes bevatten. In de puberteit worden het haar, het gezicht en de bovenkant van de romp meestal vetter door een toegenomen talgproductie. Mensen met acne produceren erg veel talg. De aandoening is gelokaliseerd in het gelaat, soms op de rug, de schouders en minder vaak op de borst. Acne door beroepsuitoefening ontstaat in delen van het lichaam die in aanraking komen met vettige kleding, zoals de dijbenen.