noa van carcharel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Die wilde ik ook vermelden :)
Ik kon 'm niet zo goed hebben als parfum, maar op mijn kleding vond ik het een heerlijk geurtje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja lekker is hij (of zij;) ) !!
Nee.

Want er zijn honderden soorten wasverzachter.
De meeste wasverzachter ruikt niet lekker,
of het is in ieder geval een kwestie van smaak.

Zelfde met "schoon zijn": daar heeft iedereen een ander idee over.
Voor de een is dat sunlight zeep en voor de ander
chloor en voor de ander is alleen superschoon als het naar Dettol ruikt, omdat dat bij bevallingen gebruikt werd (of wordt?).

Een klassiek opgebouwd parfum bestaat uit drie soorten "noten": topnoten, hartnoten en basisnoten.

Topnoten kunnen citrusgeuren zijn.

Hartnoten zijn het belangrijkste. Dat zijn meestal bloemgeuren.

Basisnoten zijn bijvoorbeeld zijn houtsoorten zoals sandelhout en harsen zoals olibanum.

Er zijn luchtjes genoeg die op wasverzachterluchtjes lijken, maar dat bedoel je denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"White linen" van Este Lauder is geïnspireerd door fris gewassen beddengoed