Wie weet hoe ik aan een scheerkophouder kom van een Philips scheerapparaat type HQ6890 ?

Ik zoek dus een houder waar de 3 mesjes inzitten en niet de mesjes zelf, de houder is defect voor de rest is het toestel kompleet in orde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het scheerapparaat HQ6890 heeft als type naam "Quadra Action" en werd oorspronkelijk geproduceerd bij Philips in Drachten. Het onderdeel waar de scheerhoofden in worden vastgehouden heet "de bril". Aan deze bril zit een stalen scharnier (voor bevestiging aan het apparaat) en de scheerhoofden worden op hun plek gehouden door een stelsel van veren en kunststof ringetjes, ook wel de "de messenhouder" genaamd.

Je kunt rechtstreeks met de vestiging in Drachten contact opnemen om je probleem toe te lichten en een reserve-onderdeel te vragen. Het adres en telefoonnummer luiden: Oliemolenstraat 5 9203 ZN Drachten, 0512-599111.

Uiteraard kun je ook op Internet zoeken naar het onderdeel maar let er dan wel goed op dat het onderdeel geschikt is voor de HQ6890.

De messenhouder is bijvoorbeeld hier te krijgen: http://www.voordeligscheren.nl/Webwinkel-Product-2780765/Philips-messenhouder-voor-scheerkoppen-HQ6425.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook Philips verkoopt de messenhouder zelf, een stukje goedkoper. Tevens is de veer (voor bevestiging van bril aan apparaat) te krijgen. De bril zelf lijkt niet direct te vinden en kan alleen via direct contact met Drachten verkregen worden, zo lijkt het.

http://www.shop.philips.nl/Scheerapparaat-accessoires/nl_NL/Shavers/Quadra%20Action%20-#/cp_tab_content_3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +

Andere antwoorden (3)

Bij de Handyman en zelfs bij de Kijkshop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom stuur je geen mail naar Philips zelf, wie weet kan je het gewoon bij hun zelf bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het eens in je elektrowinkel,deze kunnen het zeker voor jou bestellen.
fremar