Hoe ziet een tatoeage die op jonge leeftijd is gezet, er uit als de persoon in kwestie een jaar of 60 is.?

Een paar van mijn vrienden/kennissen tatoeëren zich helemaal een ongeluk. Een huid vol sterretjes, diamanten, vogels, skeletten, wereldbollen etc.
Allemaal erg leuk en aardig, maar... ik vraag mij toch wel afmhoe het er uit ziet als we een jaar of 40 verder zijn. De huid verouderd en dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor hoe de tatoeage er uit ziet.

Ik ben erg nieuwsgierig!

Toegevoegd na 8 minuten:
Bedankt voor de antwoorden, maar hoe ziet het er uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

dan blijft er niet zo veel moois meer van over en begint alles te verrimpelen en een beetje te vervagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met name de kleuren vervagen en de contouren worden minder:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081204071229AAqkRKY
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf op welke plek de tatoeage zit. Wel worden, met name de zwarte, nogal vaag van kleur, die zal je om mooi te houden echt moeten laten bijwerken.
Een tatoeage op de bovenarm zal best redelijk blijven, tenzij iemand veel gaat afvallen bv. Maar een op een nu nog strakke buik zal er als je 80 bent, toch echt wel anders uitzien.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hoe het erui ziet, zie link ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan de plek waar die gezet heeft. Met een beetje pech ziet je impsante demon er na een paar decennia als een paashaas die in de vensterbank gesmolten is.

Daarom is het verstandig (voor zover 'tatoeage' en 'verstandig' in één zin gebruikt kunnen worden zonder 'niet' ertussen) voornamelijk lichaamsdelen te laten tatoueren die niet zo aan aftakeling onderhevig zijn ; de schouder bijvoorbeeld. Die blijven in de regel redelijk mooi intact.