In principe hebben ze allemaal dezelfde werking: ze verwijderen make-up resten, bacteriën en dode huidcellen voor een egale huid. Hierdoor kun je vaak een heldere tint krijgen en minder puistjes.

Er zijn wel verschillende typen: heb je bijvoorbeeld veel last van acne, kies dan een krachtigere reiniger die overtollig talg verwijdert. Heb je juist een gevoelige huid, koop dan een milde gezichtsreiniger die vrij is van alcohol, parfums en parabenen.
Het reinigen van je gezicht kan je huid uitdrogen. Merk je dat jij last hebt van een droge huid? Probeer dan een gezichtsreiniger met hydraterende ingrediënten zoals aloë vera of hyaluronzuur.
SimonV