mag je een tatoeage op je vinger als je 16 bent?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Utrecht
3 jaar geleden
Hopelijk niet.
Een tatoeage op je vinger is lastig te verbergen; daar kan je later met studie of werk nog best eens op aangekeken worden. Niet terecht, maar het gebeurt.
Dat kan je op je 16e nog niet allemaal overzien (ondanks dat je er zelf van overtuigd bent dat je dit wel kan).
Pieterke
3 jaar geleden
Denk goed na over wat het gevolg kan zijn van een tatoeage die je niet kunt verbergen. Het kan er bijv. voor zorgen dat je niet aangenomen wordt bij een bedrijf.

Antwoorden (2)

Dat mag, als je 16 bent heb je zelfs geen toestemming van je ouders meer nodig.
Denk er goed over na of je er geen spijt van krijgt als je later bejaard bent
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat is de minimum leeftijd voor een tatoeage? De minimum leeftijd om een tattoo te kunnen zetten is zestien jaar. In veel tattooshops moeten mensen die ouder dan zestien en jonger dan achttien daarnaast toestemming hebben van een ouder of verzorger en deze moet aanwezig zijn wanneer de tattoo wordt gezet.