Salam,is een piercing in de kraakbeen zetten Haram. Zo ja, bewijs aub?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
31.6K
Erna55
4 jaar geleden
Stel deze vraag aan je geestelijk leider. Ook binnen de islam zijn er verschillende opvattingen over piercings.

Antwoorden (1)

Er zijn wat algemene regels over piercings welke ik hier vertaald uit het Engels (soms beetje krom) weergeef:
Een antwoord van Taqi Haider een Pakistaanse Moslim.
Mannen:
Piercings van welk type dan ook zijn Haram (verboden) op mannen, omdat sieraden alleen door vrouwen mogen worden versierd. En piercings zullen een soort "imiterende" vrouwen zijn. Dus geen piercings voor mannen.
Dames:
Piercings voor vrouwen zijn toegestaan, op plaatsen zoals oren en neus, om sieraden te dragen, zoals goud en versiering zijn toegestaan ​​voor vrouwen. Oorpiercings kunnen worden bewezen door vele gebeurtenissen uit het leven van de profeet, en die vrouwen van de Propher (P.B.U.H.) en de vrouwelijke sahabiat droegen oorringen. Maar deze moeten alleen aan haar man of andere mahrams worden getoond. De bedoeling moet niet zijn om Kuffars en andere mensen te imiteren, maar om zichzelf te versieren. In veel culturen zijn neuspiercings ook een gewoonte, en omdat er geen nadelige effecten zijn op de menselijke helath, en het is op een plaats waar een mahram kan zien, is het toegestaan.
Piercings op de tong zijn verboden, vanwege de schadelijke effecten die het voor de menselijke gezondheid en het lichaam veroorzaakt. Piercings op buik en privé-delen zijn ook verboden, omdat het het blootleggen van privé-delen voor niet-mahrams en vreemden omvat, en het is beter om daar geen piercing te hebben.
Als andere lichaamspiercings een gewoonte in de samenleving zijn en het geen schade aan het lichaam toebrengt, omvat dit niet het blootleggen van privé-onderdelen en "awrah", en dat het gebruik niet voorkomt bij de boosdoeners en zondaars (zoals prostituees en dansers etc.) dan is het geen kwaad om het te doen.
Bewijs van Hadith en meer redenen gegeven op de volgende sites (aanklikken als de link is geopend):

Detailed ruling on body piercing
Tongue piercing - islamqa.info
Ruling on piercing women’s ears
Dus, als het in de oren (van vrouwen mag) is door het kraakbeen ook toegestaan.
Toegevoegd op 15 februari 2020 22:31: tekst