Is toilethandenzeep ook geschikt om het lichaam mee te wassen?

Goedemiddag, sinds ik samenwoon, was ik mij helemaal met toilethandenzeep (aldi, lidl, ...). Dit omdat mijn partner zegt dat dit evengoed is als alle andere zepen om je lichaam mee te wassen en het is veel goedkoper. Ik heb daar soms mijn twijfels over, ook al omdat mijn huidsgeur soms raar ruikt na het wassen met deze zeep. Soms wel, soms niet. Weten jullie hier meer over? Is toilethandenzeep goed of beter andere/specifieke zeep gebruiken.

4 jaar geleden
7.6K
paulus811
4 jaar geleden
Waarom is het duurder? Een flaconnetje handzeep kost rond een euro, een liter sanex heb je voor een euro of 3.

Antwoorden (2)

Je kunt met zeep je handen wassen en met toilethandzeep je lichaam.
Zeep is een schoonmaakmiddel dat in combinatie met water een vetoplossende werking heeft.
Er zijn geen keurmerken of certificeringen speciaal voor handzepen.
Als de geur je niet bevalt, kun je beter een andere zeep kopen.

Toilethandenzeep zit doorgaans in plastic flacons. Hier maak je het milieu niet blij mee.
Wat de kosten betreft: volgens onderzoek hebben we de neiging om zeven keer meer vloeibare zeep te gebruiken dan vaste zeep per wasbeurt. Voor elke wasbeurt gebruikt de gemiddelde persoon 0,35 gram vaste zeep, vergeleken met 2,3 gram vloeibare.
Vaste zeep blijkt gemiddeld genomen meer dan 3,5 keer goedkoper dan vloeibare zeep.
SimonV
4 jaar geleden
Ik gebruik altijd toilethandzeep om mijn lichaam mee te wassen. Gaat prima. Ik heb een zeer gevoelige huid en voor mij werkt dit het beste.
Ik bedoel dus vaste stukken zeep.
Toegevoegd op 24 augustus 2019 12:33: tekst