wanneer kan ik in mijn tweede gaatje een andere oorbel in doen?

Ik heb 1 februari een tweede gaatje laten schieten. 12 maart had ik hem er 6 weken in gehad, en ging hem eruit halen. Het gaatje ging bloeden en kwam spul uit. Ik heb ze er toen snel weer in gedaan en 3x per dag schoon gehouden. Nu moet ik zeggen dat ik ze daarvoor niet goed heb schoon gemaakt. Nu heb ik ze 2 weken goed schoon gemaakt. Kan ik ze nu uit doen of moet ik nog even wachten en hoelang? Ik denk dat ik de wond weer open hebt gemaakt, dus weet niet of ik ze eruit kan halen. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Hoi Diana,
ik zou nog even wachten met nog een gaatje laten prikken. Eerst maar de gaatjes die nu misschien ontstoken zijn, laten helen. Ik raad je aan de gaatjes goed schoon te houden en de oorbellen wat te bewegen gedurende de dag, zodat er geen korstjes vast komen te zitten aan de oorbel. Als het ontstoken blijft, kun je beter naar de huisarts gaan.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groet,
Aatje
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Diana,
Zodra de gaatjes rustig en mooi genezen zijn kan je rustige andere oorbellen in doen. Wel het liefst van zilver, goud of ander allergie-vrij metaal. Goedkope oorbellen kan je pas weer dragen als de gaatjes echt zes weken helemaal rustig zijn. Geen bloed, geen korstjes. Voor nu regelmatig de oorbellen draaien met schone handen en regelmatig ontsmetten.