Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de meest efficiente manier om vet te verwijderen?

Bijvoorbeeld vet bevriezen ofzo?

Ik heb ondergewicht, maar om genetische redenen heb ik op één bepaalde plek hardnekkig vet waar ik niet vanaf kom.

Alsjeblieft dus geen reacties zoals “je moet sporten en gezond eten” want ik wil echt niet nog dunner worden. Ik ben ook al vrij strak en atletisch, dus krachttrainig heeft ook geen zin meer.

Hoop dat jullie een tip voor me hebben :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is het wel vet? Sommige vrouwen hebben oedeem (veelal benen).
Vaak is dit erfelijk.
Dan kun je op je voedsel letten en sporten, dat helpt niet.
Dan is liposuctie of liposculptuur de enige oplossing.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Liposculptuur is de geavanceerde versie van de liposuctie. Tegenwoordig worden beide termen vaak synoniem gebruikt. In principe is een liposculptuur echter een veel preciezere en dus efficiëntere methode om vet te verwijderen.

Bij een liposculptuur wordt een verdovende en bloedstelpende oplossing ingespoten. Hierdoor zwelt het vet op, worden de vetcellen week en kunnen ze makkelijk weggezogen worden d.m.v. zeer fijne naalden (tumescente liposculptuur). Op die manier kan zowel diep als oppervlakkig vet worden verwijderd. Soms wordt de ultrasone liposculptuur (met geluidsgolven) of de vibro liposculptuur (met mechanische trilling) techniek toegepast.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding