Hoe krijg ik dunne benen als man?

Ik vind persoonlijk dat ik dikke benen heb. Dit vind ik niet mooi staan. Ik fiets in normale weken rond de 26km per dag (5 dagen in de week). Het zijn dus ook vooral spieren. Ik heb gelezen dat je dikke benen krijgt van fietsen en van traplopen. Ik fiets dus veel maar omdat mijn kamer op de bovenverdieping is loop ik ook nog een paar keer de trap op en af.
Heeft iemand misschien tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

Je kunt niet op bepaalde plaatsen afvallen. Wat wel het geval is dat je bepaalde spieren kunt trainen. Dat is wat jij deels ook doet.
Als je dikke benen dus echt alleen maar spieren zijn, moet je stoppen met fietsen, dan zullen ze magerder worden.
Vergelijk het maar eens met onze top schaatsers en wielrenners, die hebben ook dikke bovenbenen.
Mochten je benen ook vet bevatten naast de spieren, en je hebt overgewicht dan kun je ook iets afvallen, echter zal dit dan over het hele lichaam zijn.
Persoonlijk lijkt het mij niet verstandig om er iets aan te doen, paar keer trap lopen en 130 km fietsen per week is nu ook weer geen topsport, dus of ze veel slanker gaan worden is maar de vraag. komt bij dat fietsen en bewegen gezond is
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ivana
5 jaar geleden
Krijg eens een week goed griep, dan zal je zien hoe dun en slap je spieren worden. Doodzonde!! Dikke benen is wat anders, gespierde benen zijn prachtig om te zien. Gewoon doorgaan met fietsen en traplopen, dat is voor je hele body gezond en je wordt er in het geheel ook een mooiere man van. :)
Theo PLUS.
Als je 2 weken niet fietst en minder eet,slinken je hamstrings en kuitspieren omdat je spieren zich aanpassen aan minder arbeid. Je minimum beendikte is afhankelijk van je lichaamsbouw,bewegingsregime en eetpatroon.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi "SchapenHerder12",
ik kwam dit tegen wat wellicht de moeite waard is om te proberen:
(zie bron)

Dat zou dan in zo'n 3 maanden moeten resulteren in minder dikke benen.
Maar dan moet je wel elke dag eventjes wat tijd eraan besteden.
Baat het niet dan schaadt het niet, toch?