Hoe kan ik er ouder uitzien?

Ik ben 40 maar wordt vaak begin 20 geschat. Hoe kan ik ouder lijken?
Wat ik al heb gedaan: kortere boblijn tot op schouders, gedekte tinten kleding en donkere tinten make up. Dit helpt maar gedeeltelijk.

Ritsuka
5 jaar geleden
Houding en gedrag heeft ook invloed.
Ivana
5 jaar geleden
Waarom wil je er ouder uitzien? Voor je het weet ben je zo oud dat je er dolgraag jonger uit wilt zien! (Ruilen?)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vraag mij ook af hoezo je er ouder uit zou willen zien ! Juist een voordeel lijkt mij. Kan me ook best voorstellen dat het soms irritant is.

Antwoorden (1)

Kleding, make-up, haarcoupe, houding, gedrag en spraak zijn allemaal bouwstenen. De gedekte tinten kleding hoeven niet perse een knal kleur is ook prima, het ligt er aan hoe en hoeveel. Kleding soort, altijd (spijker)broek? probeer eens een (spijker)rok of duik eens in de rokjes en kijk wat jou het beste staat. Een kokerrok of https://www.libelle.nl/mensen/actueel/nieuws/juiste-rok-jouw-figuur/ Het is een kwestie van proberen. Als je professioneel advies zoekt, bv bij de Bijenkorf zijn nog verkoopsters die weten waar het over gaat.

Je bent al bezig met make-up, prima, een brilletje kan je een oudere, serieuze uitstraling geven. Nou is het niet alleen kleding en make-up, maar zeker ook gedrag. Als je als een jonge blom door het leven gaat, misschien ook met jongere collega's (vrouwen/meisjes) dan gebeurt dit wel vaker. Trouwens een verlegen iemand wordt wel vaker jonger geschat, kwestie van houding. Ben je zelfverzekerd of wil je er iets aan doen, daar zijn cursussen voor. Het is niet erg als je je daarbij goed voelt, maar soms kan het dus dwars gaan zitten. Niet meer piep jong zijn en wel zo beoordeeld worden is dus wel te verhelpen. .

Houding/gedrag, mogelijk ben je helemaal niet assertief. ...Assertief ben je niet alleen in je boodschap. Je woorden zijn een belangrijk onderdeel van de communicatie, maar je houding en je stemgebruik tellen ook mee. Verstop je dus niet, maar laat duidelijk blijken dat je er bent. Veel mensen spreken anderen liever niet tegen omdat ze bang zijn voor de gevolgen.