Waarom gaat acne litteken op voorhoofd sneller weg dan op andere delen van het gezicht?

Het is mij opgevallen als ik acne litteken op mijn voorhoofd heb trekt dit binnen 2 weken weg, maar bijv. acne litteken rond mijn mond duurt wel 2 maanden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Behandel je de puistjes anders op je voorhoofd? Laat je ze bijvoorbeeld meer met rust?
Puistjes waar vaak aan gekrabt wordt, of puistjes die (verkeerd) uitgeknepen worden, geven meestal diepere littekens, wat langer nodig heeft om te herstellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De huid in je gezicht geneest sneller dan op andere plaatsen van je lichaam. Dat geldt voor je wangen, kin, neus en voorhoofd, hele gezicht. De reden hiervoor kan zijn dat een wondje aan de lucht , onbedekt , sneller geneest dan wanneer het verbonden is of met een pleister erop.

Antwoorden (1)

Het maakt in principe niet uit waar op jet hoofd het litteken zit. Je huid "ververst" namelijk even snel. Dit hangt dus af van hoe je je puistjes behandelt. Het is wel zo dat in de T zone van je lichaam (voorhoofd en neus) sneller puistjes groeien. Misschien dat jet daar mee te maken heeft.