Op zonnebrand staat dat deze 12 maanden na opening goed blijft. Als deze langer open is maar wel goed bewaard. Kun je hem dan langer gebruiken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op de website van KWF staat dit: "Houdbaarheid Je hebt thuis vaak nog zonnebrandcrème staan van de vorige zomer. Wist je dat een crème na aankoop nog 1 tot 2 jaar houdbaar is? Nadat de verpakking geopend of warm geworden is, wordt de beschermingsfactor lager. Het middel geeft dan niet altijd meer volledige bescherming. Bewaar je zonnebrandcrèmes dus niet te lang en niet in de volle zon." Bron:
https://www.kwf.nl/preventie/Zon-verstandig/Pages/zonnebrandcr%C3%A8me-.aspx

Het beste antwoord

Staat er 12 maanden op, dan kan de crème het jaar daarop nog wel gebruikt worden maar zal niet meer voldoende bescherming bieden. Bovendien kan het product vaak vies aanvoelen en vies gaan ruiken. De conserveringsmiddelen die erin zitten kunnen bacteriën aantrekken. De fabrikant garandeert een minimale houdbaarheid zoals aangegeven achterop de fles.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/115279-houdbaarheid-zonnebrandcreme-en-zonnemelk.html
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De SPF (beschermingsfactor) is na die tijd niet meer gegarandeerd. Ook kan het gaan verkleuren en wat onaangenaam gaan ruiken. Zelf denk ik dat ik er ook wat jeuk van krijg. Dus helaas toch weggooien. Ook de zonnebrandproducten die je bij de 'goedkope' drogisten kunt kopen, is vaak over de datum.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Zonnebrandproducten waar een datum op,staat worden niet na de datum verkocht.