ik loop -naast- mijn instapper, wat te doen?

ik loop heel graag op instappers...koop altijd goeie van een duur merk.
na verloop van tijd hoor ik vaak van mensen die eerlijk zijn, je loopt er niet zo goed op, het is net alsof je ernaast loopt. dit vind ik heel vervelend...dat is natuurlijk ook geen gezicht, en het punt is, zelf zie je het niet !
Wat kan ik hier het beste tegen doen???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Laat eens bij een goede schoenenzaak je voeten meten. Niet alleen de maat, maar vooral laten kijken of je iets scheef staat op je voeten. Als dat zo is, zul je met losse schoenen er altijd uit glijden / naast gaan lopen. Met hele stevige schoenen zullen de schoenen goed om je voeten blijven zitten, maar als je daar scheef op loopt is binnen de kortste keren de zool aan 1 kant van de schoen afgesleten. En / of je knieën en enkels gaan die geforceerde scheef/recht stand proberen te corrigeren. Dat is niet goed voor je gewrichten. Een speciaal inlegzooltje kan dan wonderen doen. Een goede inlegzool past precies bij jouw voeten (en de rest van je lichaam) en is vaak bruikbaar voor meerdere paren schoenen.

Bronnen:
http://www.gerofootwear.nl/overpronatie.htm

Dat voel je toch!? Tenminste als je bedoelt wat ik begrijp uit je verhaal. Ik weet wel de oorzaak, het komt omdat je schoen niet vast om je voet heen zit (...daarom zit het ook zo lekker, losjes) Heeft niets met kwaliteit, duur merk, prijs of goede pasvorm te maken, wel met los of vast om je voet zitten en een instapper zit eerst strak en wordt steeds wijder, je loopt ze uit. De oplossing zou kunnen zijn een paar stevige stappers kopen, lederen veterschoenen , en daar op lopen voorlopig, dan kàn je niet -naast- je schoenen lopen. Toegevoegd na 9 uur: Om iets verder te kijken, kan je bij een podoloog terecht: "Diagnose op de loopband Klachten tijdens het lopen hebben soms te maken met een verkeerd looppatroon, al dan niet veroorzaakt door een afwijking. Een gang- en loopanalyse kan de vinger op de zere plek leggen. Verfijning van diagnose Nadien worden de digitale beelden nauwkeurig geanalyseerd: hoe zet de patiënt zijn voeten neer? Hoe gebruikt hij zijn spieren? Zijn zijn bewegingen mooi symmetrisch? Vaak komen een of meerdere afwijkingen aan het licht. Dat kunnen bijvoorbeeld een fout gebruik van de spieren of gewrichten, spierzwakte, een knieprobleem of een te korte achillespees zijn. In die zin is het een verfijning van de diagnose. ‘Een gang- en loopanalyse heeft zeker niet alleen betrekking op de voeten. Een hoger gelegen afwijking, bijvoorbeeld een rugprobleem of scheefstand van de heup, kan pijn aan de voeten geven en vice versa’, verduidelijkt orthopedisch chirurg dr. Saskia Van Bouwel." (bron)

Bronnen:
http://www.maguza.be/dossiers/p/artikel-do...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100