Is het normaal dat na de verbrandindg de verbrande huid dpnker wordt?

Ik bakte vis in de pan en ben toen verbrand doordat olie spetters op mijn arm kwamen.
Ben onder koud lauw water direct gaan koelen en daarna naar de huisartsenpost geweest. Ik heb toen zalf gekregen en verband. De dokter zei het is eerste graad verbranding. Ik heb nu donker rode bruine vlekken op de verbrande plekken op mijn arm. Ik vraag me af of het normaal is dat je huid andere kleur vlekken heeft dan de rest van je huid?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Ja dat is normaal bij verbranding. Als je lang in de zon gaat liggen wordt je huid ook donkerder, bruin of rood. Bij een eerste graad verbranding trekt dat in principe op den duur weer weg en zie je er over een tijd niets meer van.