hoe krijg je irritatie na het scheren weg?

Ik scheer mezelf altijd onder me oksels,me benen en me onderste gedeelte ook en vaak krijg ik daar irritatie en ik heb al een keer een week ofzo me huis laten rusten crèmes gebruikt tegen irritatie alleen niks lijkt te helpen heeft iemand tips om s irritatie weg te krijgen en het dan te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Hoe vaak wissel je scheermesje?
Ik ben trouwens voor de schaamstreek overgegaan op trimmen, tondeuze met opzetstukje. Dan houd je de haartjes wat korter, en heb je geen irritatie meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt? Zomaar een vraag hoor, maar is dat gangbaar tegenwoordig in jouw leeftijdsgroep (13, getuige je andere vraag)? Ik was daar echt to-taal nog niet mee bezig op die leeftijd en ik kan me niet voorstellen dat anderen dat wel waren. Mijn vriendinnen in elk geval niet. Ja, ik had er één - wel een paar jaar later hoor, 15 of 16 jaar denk ik - die een keer haar benen had geschoren. En armen, om de één of andere reden. Wij vonden dat een beetje raar toen, weet ik nog. Er werd lacherig over gedaan en we vonden het ijdel.. Maar schaamhaar scheren, dat deed echt niemand toen ik zo oud was. Ik geloof ook wel dat dat een beetje iets is van het laatste decennium hoor, maar het verbaast me gewoon oprecht dat een meid van 13 haar schaamstreek scheert. En dan niet zomaar even één keer om het uit te proberen, maar echt regelmatig, als ik je vraag goed lees. Je begint net schaamhaar te krijgen! Maar ik zou als ik jou was nadenken over Ritsuka's suggestie: als je dan per se dat haar weg wilt, trim het dan liever. Véél beter voor de kwetsbare en gevoelige huid van je intieme zone. Als je van scheren altijd irritatie krijgt, lijkt me dat een duidelijk signaal dat je huid dit niet leuk vindt. Dus als andere tips niet werken, doe jezelf dan een plezier en wees wat vriendelijker voor je 'lady bits.' En het hóeft niet hé, al dat scheren en ontharen? Als jij je er prettig bij voelt dan is er niets mis mee (behalve dat het een rotklusje is, je er allerlei irritaties door kunt krijgen en zeker je schaamhaar wel degelijk een functie heeft, maar daar gaat het me nog niet eens om), maar je moet het zeker niet doen omdat je denkt dat dit zo hoort of omdat je vriendinnen het doen. Vrouwen zijn net mensen hoor: we hebben allemaal onze eigen gewoontes en manier van doen. Er zijn genoeg vrouwen die zich nooit scheren, of alleen af en toe een keer. en ook dáár is niets mis mee.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verpulver een aspirine (geen paracetamol) en vermeng die met creme. Smeer je hier na het ontharen mee in. Helpt uitstekend!

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe je scheert, met een scheermesje en scheergel of met een scheerapparaat. Je moet sowieso nooit droog scheren, daardoor kan je al snel last krijgen van irritatie. Al scheer je wel met scheergel zorg ervoor dat het eerst goed schoon is, was jezelf eerst met douchegel of dergelijke. Scheer je daarna met douchegel en een scheermesje.

Koud water kan de irritatie ook verhelpen. Probeer anders te scheren met babyolie of smeer jezelf in met babyolie na het scheren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan het beste scheren na het douchen. Je huid reageert dan beter. En ik smeer het vaak in met body lotion als ik er later nog last van heb smeer ik het vaker in!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gebruik een scherp mes (eigenlijk kun je een scheermesje voor je hele lichaam niet meer dan één, hooguit twee keer gebruiken) en een scheerolie. Dan zal het een stuk minder zijn. Wil je er helemaal van af, dan zit er maar één ding op : niet scheren. Dat is verreweg het beste voor je huid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat kan helpen is je huid op voorhand exfoliëren onder de douche. Dat kan met speciale scrubhandschoenen. Daardoor scrub je dode huidscellen weg, wat zorgt voor een gladder scheerresultaat met minder bobbeltjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij het scheren moet je ervoor zorgen dat je het mesje niet te vaak gebruikt. Het mesje moet scherp zijn en je krijgt minder irritatie wanneer je met de haargroei mee scheert in plaats van er tegenin.
Vaak zorgen lotions en olie met parfum ook voor extra irritatie. Probeer daarom het gebied in te smeren met een natuurlijke olie zonder toevoegingen. Een goed alternatief kan kokosolie zijn, hier zitten geen toevoegingen in en het werkt antibacterieel en ontstekingsremmend